آیا طراحی فرآیند مناظرات انتخاباتی نامطلوب است؟-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه
حسین نقوی حسینی، نماینده پیشین مجلس در گفت و گو با راهبرد معاصر پاسخ داد:

آیا طراحی فرآیند مناظرات انتخاباتی نامطلوب است؟

حسین نقوی حسینی، نماینده پیشین مجلس درباره‌ی انتقادها نسبت به نحوه طراحی فرآیند مناظرات انتخاباتی اظهار داشت: نامزدها دریافت دقیقی از فلسفه مناظره ندارند. وقتی از شما سوال می کنند بایستی جواب سوال را بدهید، منتها اغلب نامزدها جواب سوال را نمی دهند و حرف‌های دیگری می‌زنند و زمانی که باید حرف‌های دیگران را نقد کند متاسفانه به نقد نمی‌پردازند بلکه به طعنه انداختن می‌پردازند. آنجا که باید از خود دفاع کنند دوباره برنامه‌های خود را بیان می‌کنند و دفاعی نمی‌کنند چون نقدی صورت نگرفته است.
حسین نقوی حسینی؛ نماینده مجلس دهم
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 June 10
کد خبر: ۹۱۱۴۳

آیا طراحی فرآیند مناظرات انتخاباتی نامطلوب است؟

 

حسین نقوی حسینی نماینده پیشین مجلس، در گفت و گو با راهبرد معاصر، در رابطه با فضای حاکم بر مناظره دوم ریاست جمهوری اظهار داشت: من این نکته را اشاره کنم که به نظرم نامزدهای محترم فلسفه و نوع هدف گذاری در مناظره را کم متوجه هستند. در دوره اول از هر کدام از نامزدها بر محور موضوع مناظره یک سوال اساسی کشور صورت می گیرد. این دوره مثلاً اجتماعی و سیاسی بود و 7 سوال اساسی کشور از نامزدها مطرح شد. باید اینها به این سوالات پاسخ دهند. در مرحله دوم هر نامزد 4 دقیقه وقت دارند تا پاسخ های نامزدهای دیگر را نقد کند و در وقت پایانی باید هر نامزدی در وقت خود به نقدها پاسخ دهد. این برنامه سازمان یافته و مشخصی است اما چون نامزدها در زمان پاسخ دادن به سوالی که مطرح شده، حرف های دیگری می زنند و پاسخ به سوال نمی دهند و دوباره در قسمت نقد پاسخ های داده شده برنامه های خود را بیان می کنند و نظرات همکاران را نقد نمی کنند و در قسمت پایانی هم دفاعی از خود ندارند و برنامه های خود را بیان می کنند، که این مسئله با اساس فلسفه مناظره در تعارض است.


وی در پاسخ به این پرسش که برخی براین باور هستند حاشیه هایی که در مناظره بوجود می اید بخاطر طراحی سوالات و مدیریت ان است تصریح کرد: خیر. نامزدها دریافت دقیقی از فلسفه نوع مناظره ندارند. این نکته اول است. وقتی از شما سوال می کنند شما باید جواب سوال را بدهید. نامزد جواب سوال را نمی دهد و حرف های دیگری می زند و موقعی که باید حرف های دیگران را نقد کند متاسفانه به نقد نمی پردازند بلکه به تیکه انداختن می پردازند. آنجا که باید از خود دفاع کنند دوباره برنامه های خود را بیان می کنند و دفاعی نمی کنند چون نقدی صورت نگرفته است.


او افزود: نکته دیگر اینکه نامزدها متوجه نمی شوند دوره تیکه انداختن و تهمت زدن و تهدید کردن و تمسخر کردن گذشته است. مردم پای تلویزیون نشسته اند که شما برای حل مشکل مسکن، بیکاری، سیاست خارجی، اشتغال، ازدواج جوانان چه برنامه عملیاتی دارید. باید برنامه خود را ارائه کنید. این امر بهتر به بیننده می چسبد تا بگویید فلانی مقصر بود و فلانی این کار را کرد. نکته دیگر، اینکه راه حل هایی که داده می شود باید منطقی باشد. کشور عدد و رقم دارد. نمی توان طرحی را ارائه کرد که در آن اعداد و ارقام محاسبه نشده باشد. وقتی می گویید یارانه را 450 هزار تومان می کنید یعنی 45 هزار تومان را ده برابر می کنید. الان که دولت 45 هزار تومان می دهد سالانه 42 هزار میلیارد در بودجه می گذارد. ده برابر شود باید سالانه 450 هزار میلیارد تومان فقط برای یارانه گذاشته شود در حالی که کل بودجه اعتبار اجرایی کشور و جاری 200 هزار میلیارد تومان نیست. چطور می خواهید دو برابر این را فقط یارانه بدهید؟ بالاخره این مسائل توضیح می خواهد.


نقوی حسینی با تاکید بر اینکه نامزدی به نفع نامزد دیگری کنار نمی کشد اظهار داشت: بعید به نظرم می رسد کسی به نفع دیگری کنار برود. تنها کسی که در جامعه و بین مردم مطرح است و ستادهای فعال در شهرستان ها دارد و جلسات مستمر برگزار می کند و برنامه ریزی مستمر انتخاباتی دارد آیت الله رئیسی است و بقیه دیده نمی شوند و حضوری در شهرستان ها و بخش ها و روستاها و استان ها ندارند. همه از تلویزیون صحبت می کنند ولی آیت الله رئیسی حضور فعالی در متن جامعه دارد.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده