وانت پادرا پلاس خودرو جایگزین نیسان آبی + قیمت و مشخصات-راهبرد معاصر

وانت پادرا پلاس خودرو جایگزین نیسان آبی + قیمت و مشخصات

وانت پادرا پلاس نسل جدیدی از وانت های تک کابین سایپا است.وانت پادرا پلاس قرار بود این خودرو جایگزین نیسان آبی یا همان نیسان زامیاد ۲۴ شود. قیمت جدید کارخانه وانت پادرا پلاس را در ادامه بخوانید.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۹ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 July 24
کد خبر: ۹۶۴۴۴
تعداد نظرات: ۱۰ نظر

به گزارش راهبرد معاصر وانت پادرا پلاس که نسل جدید وانت های تک کابین شرکت زامیاد گروه خودروسازی سایپا است. پادرا پلاس دارای استاندار آلایندگی زیست محیطی یورو 5 است، فرمان هیدرولیک، ترمز ABS و آینه بغل های برقی از ویژگی های شاخص پادرا است. قیمت جدید کارخانه وانت پادرا پلاس 26 میلیون و 600 تومان اعلام شده است.

زامیاد می‌خواهد نیسان معروف آبی رنگ خود را با خودروی به‌روزتری جایگزین کند.وانت پادرا یک پیکاپ سایز متوسط شهری است که در قالب خودروی تجاری ویژه حمل بار درون و بین شهری می‌تواند مورد استفاده واقع شود. گرچه قرار بود این خودرو جایگزین نیسان آبی یا همان نیسان زامیاد ۲۴ شود، اما با توجه به رویه سنتی رایج در ذهنیت اکثر مشتریان ایرانی و اینکه نیسان آبی زد ۲۴ به عنوان محصولی قدیمی و معتمد مشتریان به حساب می‌آید، وانت ‌پادرا نتوانسته به اصطلاح جا پای بزرگان نهاده و این حریف قدیمی و قدر را از میدان به در کند.

مدیرعامل شرکت زامیاد،‌ در نشستی با رسانه‌ها ضمن اشاره به مشکلات و دغدغه‌های تولید،‌ تأمین قطعات و کمبود نقدینگی گفت: در سال‌های اخیر استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای درزمینهٔ ایمنی و مصرف سوخت وارد عرصه تولید خودرو گشته که برای تولیدکنندگان مشکلاتی را به وجود آورده است زیرا از یک‌سو اجرای این طرح‌ها نیازمند تأمین نقدینگی است و از سوی دیگر امکان افزایش قیمت خودرو وجود ندارد.

 

وانت پادرا پلاس

 

مشخصات كلی وانت پادرا پلاس

طول(mm) 5185mm

عرض(بدون در نظر گرفتن آيينه ها)(mm) 1690mm

ارتفاع(mm) 1725mm

وزن

وزن خالص 1685kg

مصرف سوخت(lit)

ظرفيت باك(lit) 55Liter

 

رينگ و تاير

R 75.50 16 عقب

16 R 7.00 جلو

 

مشخصات فنی وانت پادرا

گيربكس

نوع كلاچ فشاری، تک صفحه ای خشک با سیستم هیدرولیکی

تعداد دنده

6 دنده دستی

موتور

نوع موتور انژکتوری- بنزینی

تعداد سيلندر - تعداد سوپاپ ۴ سیلندر خطی

حجم موتور cc 2389 سی سی

حداكثر قدرت 95 اسب بخار در 4500 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور 175 نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه

فرمان

نوع فرمان هيدروليك، ساچمه ای برگشت پذیر

سيستم تعليق

سيستم تعليق جلو کمک فنر هیدرولیک تلسکوپی، میله موج گیر

سيستم تعليق عقب کمک فنر هیدرولیک تلسکوپی، فنر شمش

ترمز

جلو دیسکی

عقب کاسه ای

تجهيزات ايمني و رفاهي

ایموبیلایزر

شیشه بالابر

برقی،تنظیم آینه جانبی برقی

سيستم محورها (اكسل ها)

نوع اكسل جلو مستقل، جناقی دوبل

نوع اكسل عقب صلب، چرخدنده هیپوئیدی با ضریب انتقال نهایی 5.571:1

سيستم تعليق

نوع تعليق اكسل جلو کمک فنر هیدرولیک تلسکوپی، میله موج گیر

نوع تعليق اكسل عقب کمک فنر هیدرولیک تلسکوپی، فنر شمش

سیستم کولر

بررسی :

نیسان جونیور یا به‌عبارت‌دیگر زامیاد 24 را می‌توان یکی از خودروهایی دانست که حق بزرگی بر حمل‌ونقل بار در ایران دارد! چراکه این وانت پیر سالیان سال است در جاده‌های کشور مشغول به جابجایی بار بوده و علیرغم ایمنی زیر صفر و ایجاد حوادث زیاد تولید آن همچنان ادامه دارد. از طرف دیگر می‌توان آن را یکی از رکوردداران بیشترین زمان تولید یک خودرو در دنیا دانست! زیرا تولید آن از سال 1349 یعنی 46 سال پیش آغازشده و هنوز قصد خداحافظی با خط تولید را ندارد.اما آخرین و جدیدترین شاهکار زامیاد برای بهسازی نیسان جونیور، وانتی است بنام پادرا. این وانت هم که در سال 92 معرفی شد همانند شوکا تلفیقی است از اتاق وانت چینی فودی Lion با شاسی جونیور! اما در پادرا برخلاف شوکا فقط قسمت جلویی اتاق عوض‌شده است و قسمت عقبی و پشت خودرو کاملاً مشابه همان جونیور 46 ساله است! داشبورد پادرا نیز برگرفته از همان وانت چینی مذکور است و به امکانات و تجهیزات بیشتری چون شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی، ایموبیلایزر و کولر مجهز شده است. پس از گذشت 4 سال از رونماییِ پادرا، به‌تازگی فروش آن آغازشده است که این نشان می‌دهد خودروسازان ما حتی در تعویض اتاق یک خودروی قدیمی و به‌تولید رساندن آن چقدر ناتوان هستند.

قیمت زامیاد پادرا 42,700,000 تومان تعیین‌شده است درحالی‌که اولین سری آن با تخفیف ویژه 2,800,000 تومانی و با قیمت نهایی 39,900,000 بفروش می‌رسد که بازهم برای یک وانت کهنه با یک اتاقِ جدیدِ نصفه و نیمه، قیمت گرانی بشمار می‌رود. این در حالی‌ است که زامیاد 24 در حال حاضر حدود 29 میلیون تومان و نسخهٔ دیزل آن 36 میلیون تومان قیمت دارد. بااینکه به نظر می‌رسد پادرا با همان موتور بنزینی قدیمی عرضه شود معلوم نیست اختلاف قیمت 13 میلیون تومانی آن با زامیاد 24 معمولی به چه علت است. حال باید منتظر ماند و دید که پادرا در بازار بی تنوع و تشنهٔ وانت‌های ایران به موفقیت خواهد رسید یا اینکه همچون دیگر تلاش‌های زامیاد درزمینهٔ ساخت وانتی جدید بر اساس نیسان جونیور محکوم‌به شکست خواهد بود.

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
0
0
نیسان فقط آبی عشقه باقی ش فقط ادای نیسان درمیارن
امیر علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
0
0
فعلا فروش پادرا با عدم استقبال مواجه شده
ومثل وانت شوکا که قرار بود بجای وانت نیسان بیاد
پادرا هم با عدم استقبال مواجه شده
دلیلش هم مصرف ۱۴ لیتر بنزین با چراغ و سپر و لوازم
بسیارگران قیمت!

وانت پادرا همون وانت شوکا هست که قرار بود ۱۰ سال پیش جایگزین نیسان بشه
ولی
چون نیسان ماشین کاره و بدنش باید آهنی باشه و ارزون باشه

این پادرا شوکا و این پلاستیک بازیا به درد
کار نیسان با ۳تن بار نمیخوره!
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
0
0
فعلا فروش پادرا با عدم استقبال مواجه شده
ومثل وانت شوکا که قرار بود بجای وانت نیسان بیاد
پادرا هم با عدم استقبال مواجه شده
دلیلش هم مصرف ۱۴ لیتر بنزین با چراغ و سپر و لوازم
بسیارگران قیمت!

وانت پادرا همون وانت شوکا هست که قرار بود ۱۰ سال پیش جایگزین نیسان بشه
ولی
چون نیسان ماشین کاره و بدنش باید آهنی باشه و ارزون باشه

این پادرا شوکا و این پلاستیک بازیا به درد
کار نیسان با ۳تن بار نمیخوره!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
0
0
فعلا فروش پادرا با عدم استقبال مواجه شده
ومثل وانت شوکا که قرار بود بجای وانت نیسان بیاد
پادرا هم با عدم استقبال مواجه شده
دلیلش هم مصرف ۱۴ لیتر بنزین با چراغ و سپر و لوازم
بسیارگران قیمت!

وانت پادرا همون وانت شوکا هست که قرار بود ۱۰ سال پیش جایگزین نیسان بشه
ولی
چون نیسان ماشین کاره و بدنش باید آهنی باشه و ارزون باشه

این پادرا شوکا و این پلاستیک بازیا به درد
کار نیسان با ۳تن بار نمیخوره!
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
0
0
باسلام،
در حال حاضر اوضاع بازار به سمت نیسان وانت هست
تو پیش فروش های جدید سایپا زامیاد نیسان وانت مشتری بیشتری داشته و صف فروش خیلی زود در شد.
یک نمونه فروش زیاد مردادماه سال ۱۴۰۰ هست که

وانت پادرا بدون مشتری و بدون تکمیل ظرفیت بسته شد.

وانت پادرا هم مث‌ وانت شوکا متوقف میشه
چون مشتری نداره،

درضمن کار نیسان وانت بردن ۳ تن بار هست این

وانت پلاستیکی ها پادرا و شوکا برای این کار مناسب نیستند.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
0
0
فعلا که پادرا بازار نداره چون موتور بنزینی نیسان یگانه هست که صدی ۱۴ بدون بار و صدی ۱۷ با ۲ تن بار می سوزه........

نیسان سواران میگن پلاستیکیه ،کار نیسان ۳ تن باره
این پلاستیک بازیا به کار نیسان نمیاد
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
0
0
وانت پادرا برای کارکردن مناسب نیس ولی برای نمایشگاه دلال ها خوبه چون با قیافش مردم ساده ایران رو فریب میدن....

من هم از روی سادگی پادرا خریدم الان میگم فقط دلال سود می‌کنه
وانت پادرا اصلا درحدکار نیسان وانت با ۳ تن بار نیست
مثل آدم های ساده گول قیافه رو نخورید
درضمن قدرت نیسان بنزینی ۱۰۰ اسب هست ولی پادرا ۹۵ اسب.
راستی یه پراید مالید سپر جلو رو داغون کرد...
انتخاب با شماست.
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
0
0
کاملا درسته فقط دلال ها میگن پادرا خوبه
چون با قیافه اش مردم ساده رو فریب میدن و مردم ساده ما گول نخورید....
پادرا از نیسان هم ضعیف تر هست دلیلش
موتور پادرا بنزینی ۹۵ اسب بخار قدرت دارد
موتور نیسان بنزینی ۱۰۰ اسب بخار قدرت دارد.
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
0
0
همه دارن میگویند که وانت پادرا مثل وانت شوکا و وانت پادرا قبلی متوقف میشه
دلیلش
موتور وانت پادرا ۹۵ اسب بخار قدرت دارد ولی نیسان۱۰۰ اسب بخار قدرت دارد
اعتماد زیاد مردم به نیسان و بدنه آهنی نیسان نسبت به پادرا پلاس تیکی،
در کل نیسان هم دیزل داره هم دوگانه‌سوز کارخانه ولی پادرا بنزینی با قدرت کمتر از نیسان
یه نفر می گفت پادرا برای نمایشگاه دلال ها خوبه که مردم ساده رو با قیافش فریب بدن اصلا بدرد کار نمی خوره....
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
0
0
سلام آبی سواراران گل قدرماشین نیسان خودتونو بدونید نیسان پادرا بدرد نمیخوره واقعا اسباب بازی من خودم ۹۷ دارم حالم به هم خورده حال نداره بابار راه بره حالت خفگی داره خیلی خرج کردم ولی متاسفانه قدرت درست نشدحتی نمایندگی نمیتونه عیب ماشینو پیداکنه خدایی خیلی ضرر کردم ازترس بابارسربالایی نمیتونم برم
تحلیل های برگزیده