آموزش و پرورش به دنبال احیای طرح معلم تمام وقت است؟-راهبرد معاصر

آموزش و پرورش به دنبال احیای طرح معلم تمام وقت است؟

آموزش و پرورش با دفتر حقوقی املاک و حمایت قضایی مکاتبه کرده است تا رای دیوان عدالت اداری درباره طرح معلم تمام وقت لغو شود.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۸ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 July 27
کد خبر: ۹۶۷۸۴

به گزارش راهبرد معاصر گویا وزارت آموز ش و پرورش به دنبال احیای طرح معلم تمام وقت است. در نامه ای از طرف مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری آمده است که این اداره برای اطال رای دیوان عدالت اداری درباره لغو معلم تمام وقت اقداماتی انجام داده است که در صورت نتیجه مراتب به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها اعلام می شود. در طرح معلم تمام وقت وزارت آموزش و پرورش به جای پرداخت حق التدریس به 6 ساعت اضافه ساعت فوق العاده ویژه 17.5 درصدی را به آنها پرداخت می کردند که اعتراض فرهنگیان را به همراه داشت. اردیبهشت امسال علی الهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در این باره گفته بود: درباره طرح معلم تمام وقت نیز عمده هدف ما برقراری ۱۷.۵ درصد فوق العاده ویژه بود. اگر معلم تمام وقت را اجرا هم نمی کردیم آن شش ساعت اضافه ساعت باید در قالب حق التدریس پرداخت می شد. هدف ما این بود که باب برقراری پرداخت فوق العاده ویژه را در آموزش و پرورش باز کنیم و پرداختی ها مستمر بوده و به جای ۹ ماه ۱۲ ماه پرداخت کنیم به نحوی که مشمول کسور بازنشستگی هم بشود. همان زمان او اعلام کرد که وزارت آموزش و پرورش در حال مذاکره با دیوان عدالت برای رفع ابطال طرح معلمان تمام وقت است.

حالا در این نامه که خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران نوشته شده آمده است: بازگشت نامه 505/241611/1200 مورخ 20/4/1400 موضوع طرح تمام وقت اعلام می دارد؛ بخشنامه شماره 223555 مورخ 3/11/1397 در مورد به کار گیری دبیران و هنرآموزان تمام وقت(30 ساعت کار در هفته) با پرداخت 17.5 درصد فوق العاده ویژه موضوع بند 10 ماده 68 قانون خدمات کشوری در قبال 6 ساعت تدریس اضافه بر اساس رای شماره 1934 مورخ 19/12/1399 هیات عمومی دیوان عدالت اداری ملغی گردیده شده است. لیکن به منظور ابطال رای دادنامه مذکور با دفتر حقوقی املاک و حمایت قضایی مکاتبه گردیده که درصورت حصول نتیجه مطلوب مراتب به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها اعلام خواهد شد.

 

طرح معلم تمام وقت

 

معلم تمام وقت چیست؟

طرح اختیاری است که  شامل معلمان هنرآموز و متوسطه می‌شد. معلمان درصورت تمایل، می‌توانستند شش ساعت اضافه تدریس در هفته داشته باشند که معادل آن را که تقریباً معادل با حق‌التدریس ساعتی است به حقوق همکاران در فیش‌های حقوقی اضافه خواهد شد. برخلاف حق‌التدریس که ممکن است پس از ماه‌ها دریافت شود؛ این اضافه تدریس به‌صورت ماهانه پرداخت می‌شود؛ یکی از مزیت‌های آن نیز پرداخت به‌صورت دوازده‌ماهه و محاسبه در حقوق بازنشستگی است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار