علاقه شدید آمریکا برای دستیابی به سامانه اس ۴۰۰ روسیه-راهبرد معاصر

علاقه شدید آمریکا برای دستیابی به سامانه اس ۴۰۰ روسیه

یک نشریه آمریکایی با اذعان به برتری فنی سامانه‌های موشکی اس۴۰۰ روسیه نسبت به سامانه‌های دفاع ضدهوایی آمریکا، از تمایل شدید واشنگتن برای دستیابی به این سامانه روسی خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - 2018 November 26
کد خبر: ۹۸۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ روزنامه «پراودا»، چاپ مسکو امروز نوشت: نشریه آمریکایی «Business Insider» نوشته است، سامانه های دفاع ضدهوایی اس 400 روسیه، چندین برابر نسبت به سامانه‌های دفاع ضدهوایی آمریکایی برتری دارند و به همین دلیل واشنگتن بسیار مایل است تا این سامانه را در اختیار داشته باشد.


البته به نوشته این نشریه، چنین مسئله‌ای در دور نمای نزدیک بعید به نظر می‌رسد. نویسندگان این مقاله یادآور شده‌اند، روسیه سامانه‌های موشکی خود را هر کجا که مایل است مستقر می‌کند و امروزه موشک‌های اس400 روسی در نیروهای مسلح الجزایر، بلاروس و چین مورد استفاده قرار می‌گیرند و در آینده نزدیک هم این سامانه‌ها در هند، عربستان سعودی و ترکیه نیز مستقر خواهند شد.


به نوشته این نشریه آمریکایی، روسیه تلاش زیادی را انجام داده تا در عرصه دفاع ضدموشکی از ایالات متحده آمریکا پیش بیفتد. این در حالیست که در زمان شوروی سابق، روسها به شدت از آمریکایی‌ها در زمینه هواپیماهای نظامی عقب بودند، به همین دلیل روسیه از همه امکانات خود استفاده کرده تا در این عرصه و سایر زمینه‌های نظامی از آمریکا بر آمریکا برتری یابند و به این هدف خود نیز رسیده است.



ارسال نظر
تحلیل های برگزیده