بیم اسرائیل از حزب الله-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

بیم اسرائیل از حزب الله

همزمان با تشدید تنش در مرز فلسطین اشغالی و لبنان، یک هیأت عالی‌رتبه امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی برای دیدار با مسئولان دستگاه اطلاعاتی مصر، به قاهره سفر کرد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 August 09
کد خبر: ۹۸۱۵۱

به گزارش راهبرد معاصر سفر ناگهانی و محرمانه هیأت امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی به قاهره همزمان با تنش‌ها در مرز فلسطین اشغالی و لبنان، بیانگر میزان نگرانی این رژیم از امتداد یافتن این تنش‌ها به نوار غزه و مشارکت گروه‌‌های مقاومت برای گشودن جبهه جنگ جدید با این رژیم را نشان داد.

هیأت امنیتی رژیم صهیونیستی به ریاست «مائیر بن شبات» رئیس سابق شورای امنیت داخلی و جانشین او «ایال حولتا» که قرار است اواسط آگوست جاری رسما این منصب را بر عهده بگیرد، روز یکشنبه (دیروز) به قاهره رفته و به مدت بیش از چهار ساعت با مسئولان دستگاه اطلاعاتی مصر گفت‌‌وگو کرد.

 

روزنامه «رأی الیوم» نوشت که هدف اصلی سفر ناگهانی این هیأت صهیونیست به قاهره، جلوگیری از اقدام گروه‌های مقاومت فلسطینی از جمله جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی برای یاری حزب‌الله جهت تشدید درگیری‌ها و گسترش تنش‌ها در مرز نوار غزه از طریق برگزاری تظاهرات‌ها و استفاده از بالن‌های آتش‌زا و یا حتی درخواست از فلسطینیان برای عزیمت به سمت نقاط تماس در مرز نوار غزه بود.

 

هیأت اسرائیلی از طرف مصری خواسته است تا فشارهای بیشتری بر گروه‌های فلسطینی به منظور ممانعت از گشودن جبهه جدید جنگی در شرایط کنونی و بحبوحه تنش در مرز لبنان، اعمال کند.

در دیدار هیأت اسرائیلی با مسئولان مصر همچنین پرونده‌های حساس دیگری مربوط به تثبیت آتش‌بس در غزه، ارائه تسهیلات ممکن به ساکنان نوار غزه در گذرگاه‌ها و گسترش مساحت صید ماهی در دریا و گشودن مجدد پرونده تبادل اسرا را که از چند سال پیش شاهد رکود است، بررسی کرد.

 

هیأت اسرائیلی در این دیدار تضمین‌هایی از طرف مصری برای تلاش جهت کنترل اوضاع نوار غزه و ممانعت از انفجار اوضاع این منطقه از طریق تماس با رهبران گروه‌های فلسطینی، دریافت کرد./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار