توضیحات سفیر ایران در سوئد به ضرب و شتم یک ایرانی در بازداشتگاه این کشور-راهبرد معاصر

توضیحات سفیر ایران در سوئد به ضرب و شتم یک ایرانی در بازداشتگاه این کشور

 «احمد معصومی فر» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوئد درباره ضرب و شتم یکی از ایرانیان در بازداشتگاه سوئد توسط ماموران این بازداشتگاه توضیح داد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 August 21
کد خبر: ۹۹۳۷۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ سفیر ایران در سوئد با بیان این‌که پس از ۲۰ روز پیگیری موفق به ملاقات با شهروند ایرانی در زندان شدم، اعلام کرد: شواهد حاکی از کاربرد خشونت است و در شکایتی به مرجع قضایی و یادداشت به وزارت خارجه و دادگستری خواستار تحقیق مستقل در این باره شدم.

 

 «احمد معصومی فر» سفیر جمهوری اسلامی ایران در استکهلم امروز (شنبه) در توئیتی درباره ضرب و شتم یکی از ایرانیان در بازداشتگاه سوئد توسط ماموران این بازداشتگاه نوشت: پس از ۲۰ روز پیگیری موفق به ملاقات شهروند ایرانی در زندان شدم. شواهد حاکی از کاربرد خشونت و نقض کنوانسیون‌های: مقابله با شکنجه و رفتارهای غیر انسانی، ظالمانه و تحقیرآمیز (۱۹۸۴) مواد۱۲،۱ و۱۶ حقوق مدنی و سیاسی (۱۹۶۶) مواد ۱۰،۹،۷ و۱۴ و کنوانسیون اروپایی حقوق بشر (۱۹۵۰) مواد ۵،۳و۷ است.

 

وی افزود: شکایت توسط وکلا به مرجع قضایی تسلیم و طی یادداشتی به وزارت خارجه و وزارت دادگستری خواستار تحقیق مستقل در خصوص نقض حقوق زندانی، ممانعت از معاینه پزشک، هتک حرمت‌های اعتقادی و اعمال شکنجه جسمی و روحی شهروند ایرانی شدم.

 

سفیر ایران تصریح کرد: موضوع را تا رسیدن به نتیجه‌ای قانع کننده دنبال خواهم کرد.

 

«احمد معصومی فر» سفیر جمهوری اسلامی ایران در استکهلم هشتم مرداد ماه در صفحه توئیترش درباره ضرب و شتم یکی از ایرانیان در بازداشتگاه سوئد توسط ماموران این بازداشتگاه نوشت: امروز اطلاع یافتم یکی از ⁧‫ایرانیان‬⁩ در روز عید غدیر مورد ضرب و شتم شدید ماموران بازداشتگاه ⁧‫سوئد‬⁩ قرار گرفته است.

 

سفیر ایران در سوئد با بیان این‌که برای اطمینان از سلامتی وی درخواست ملاقات فوری کردم، افزود: ‏بی حرمتی و تعدی به حقوق اتباع کشورم را تحمل نخواهم کرد.موضوع را تا شناسایی و مجازات خاطیان پیگیری می‌کنم.

 

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز دو روز بعد (دهم مرداد ماه) درباره ضرب و شتم هموطن ایرانی در سوئد اظهار داشت: از همان لحظات اول که مطلع شدیم یادداشت اعتراضی داده شد و سفیر ایران با مقامات سوئد این موضوع را پیگیری و وظایف خودشان و حقوق کنسولی اتباع ایرانی را به آنها یادآوری کرد و این در دستورکار قرار دارد و همان زمان اطلاع رسانی در فضای مجازی انجام شد و این موضوع در کانال‌های دوجانبه و دیپلماتیک همچنان در دست پیگیری است./فارس 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار