لاوروف و پامپئو هفته آینده دیدار می‌کنند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

لاوروف و پامپئو هفته آینده دیدار می‌کنند

وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه هفته آینده با یکدیگر درباره اوضاع ونزوئلا دیدار می‌کنند.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۶ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 02
کد خبر: ۱۰۰۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
به گزارش  راهبرد معاصر ، قرار است که هفته آینده «سرگی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در فنلاند درباره اوضاع در ونزوئلا با یکدیگر دیدار کنند.

روز گذشته در تماس تلفنی لاوروف و پامپئو،  وزیر امور خارجه روسیه خطاب به وزیر خارجه آمریکا گفت: مداخله واشنگتن در امور ونزوئلا نقض صریح قوانین بین‌المللی بوده و گام‌های تهاجمی آمریکا در قبال ونزوئلا با پیامدهای جدی همراه خواهد بود.

 لاوروف افزود: تنها مردم ونزوئلا حق تعیین سرنوشت خود را دارند. فشارهای ویرانگر از خارج به خصوص نظامی، هیچ ارتباطی با روند دموکراتیک ندارد.

پامپئو نیز در این تماس تلفنی  ضمن هشدار درباره آنچه که «دخالت روسیه و کوبا در امور ونزوئلا» خوانده ، به همتای روس خود گفت که مسکو باید به حمایت از «نیکلاس مادورو» پایان دهد. (جزئیات بیشتر)

گفت‌وگوی لاوروف و پامپئو پس از آن صورت گرفت که گوایدو روز سه‌شنبه با انتشار ویدئویی خواستار شورش مسلحانه در  ونزوئلا شد و به دنبال آن، دولت ونزوئلا اعلام کرد «کودتایی کوچک» را دفع کرد .

فارس
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
0
0
روسیه هم در مقابل آمریکا یکی از متحدین آمریکا را تهدید نظامی کند مثلا لهستان
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار