پوتین: ما حزب الله را یک جریان سیاسی مهم در لبنان می‌دانیم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

پوتین: ما حزب الله را یک جریان سیاسی مهم در لبنان می‌دانیم

رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه تصریح کرد مسکو حزب‌الله را یک جریان سیاسی مهم در لبنان می‌داند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - 2021 October 22
کد خبر: ۱۰۶۳۶۸

به گزارش راهبرد معاصر، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه گفته که مسکو حزب‌الله را یک «نیروی سیاسی مهم» در لبنان به شمار می‌آورد.

ولادیمیر پوتین گفته روسیه، امکان کمک به تحقیقات در حادثه انفجار بیروت را بررسی خواهد کرد و آماده است تصاویر ماهواره‌ای از آن در اختیار مسئولان لبنانی قرار دهد.

او درباره حزب‌الله گفت: «نظر‌ها درباره حزب‌الله از یک کشور به کشور دیگر فرق می‌کند، اما ما آن را یک جریان سیاسی مهم در لبنان می‌دانیم.»

دولت آمریکا در سال‌های گذشته به شدت برای کاهش محبوبیت حزب‌الله در لبنان تلاش کرده است. واشنگتن در همین راستا، کشور‌های اروپایی را برای تروریستی اعلام کردن کل حزب‌الله تحت فشار شدید قرار داده است. آمریکا همچنین چندین بانک و شخصیت لبنانی را به اتهام ارتباط حزب‌الله در فهرست تحریم قرار داده است.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که حزب‌الله، یکی از مهمترین احزاب سیاسی لبنان است. در انتخابات چند پیش پارلمان لبنان هم با وجوداقدامات آمریکا علیه این حزب، بخش بزرگی از کرسی‌ها در اختیار ائتلاف مورد حمایت حزب‌الله قرار گرفت.

اقدامات آمریکا در لبنان بار‌ها مورد انتقاد کارشناسان و تحلیلگران سیاسی قرار گرفته که می‌گویند حزب‌الله نقش مهمی در حفظ آرامش و ثبات لبنان و مبارزه با گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه داشته است.

رئیس‌جمهور روسیه اضافه کرد: «ما با همه جریان‌های لبنان برای حفظ امنیت، ثبات و صلح در این کشور همکاری می‌کنیم. ما همواره حل و فصل اختلافات از طریق گفتگو را تشویق می‌کنیم.»

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده