جزییات وام 100 میلیونی معتادان بهبودیافته-راهبرد معاصر

جزییات وام 100 میلیونی معتادان بهبودیافته

وام 100 میلیونی معتادان بهبود یافته با نرخ سود 4 درصد و بازپرداخت 7 ساله به متقاضیان اعطا می شود.
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۷ - ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 02
کد خبر: ۱۰۸۰۰۱

به گزارش راهبرد معاصر «مهدی دیناری» مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت که ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی با نرخ چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله برای به معتادان بهبود یافته از اعتیاد پرداخت می‌شود. «مهدی دیناری» روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان، اظهار داشت: میزان تسهیلات پرداختی برای اشتغال معتادان بهبود یافته نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گفته وی، رقم این تسهیلات در سال گذشته ۵۰ میلیون تومان بود که امسال ۲ برابر شده است.

وی افزود: ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی طی سال گذشته به ۳۷۰ معتاد بهبود یافته در استان همدان پرداخت شد و امسال نیز محدودتی برای پرداخت وام به بهبود یافتگان وجود ندارد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: این سازمان به عنوان محور شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بر اساس دستور العمل، متولی پیشگیری، نگهداری، درمان و بازتوانی معتادان به مواد مخدر است.

دیناری افزود: بهزیستی استان همدان در حوزه درمان اعتیاد دارای ۱۰ مرکز درمان سرپایی، ۴۳ مرکز اقامتی، بهبود و بازتوانی (کمپ)، چهار مرکز کاهش آسیب و یک مرکز ماده ۱۶ است.

به گفته وی، امسال حدود ۱۰ هزار معتاد برای ترک اعتیاد و درمان در مراکز درمانی و اقامتی بهزیستی استان همدان پذیرش شده اند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز در این جلسه با اشاره تاکید رهبری معظم انقلاب در خصوص اشتغال بهبود یافتگان از اعتیاد، گفت: مرکز درمان معتادان متجاهر در زمینی به وسعت پنج هکتار و ظرفیت پذیرش ۴۰۰ نفر به همت سپاه استان در نهاوند راه اندازی شد.

سردار «مظاهر مجیدی» افزود: برای حرفه آموزی معتادان در مرکز ماده ۱۶ نهاوند، زمینه راه اندازی کارگاه های خیاطی، بافندگی و دیگر مشاغل و هنرهای دستی فراهم شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اظهار داشت: ۲۱۸ معتاد طی سال جاری در این محل پذیرش و درمان شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان نیز در ادامه این جلسه گفت: فوت ناشی از مصرف مواد مخدر در استان طی نیمه نخست امسال ۴۳ درصد کاهش داشته است.

دکتر «ارتین کمالی» افزود: به طور معمول آمار فوت ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در فصل زمستان بیشتر است.

به گفته وی، حوادث ناشی از سوء مصرف مواد مخدر بیشتر مربوط به افراد بیکار و دارای مشاغل آزاد است که برهمین اساس توجه به این امر و ارائه آموزش های مناسب در جریان صدور پروانه کسب و کار، ضروری است./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار