رئیس جمهور: وظیفه ما تلاش مضاعف برای حل مشکلات مردم است/ هیچ بانکی حق تعطیل کردن واحدهای تولیدی را ندارد-راهبرد معاصر
هدیه رهبر انقلاب به یکی از غرفه‌داران نمایشگاه کتاب+ عکس محسن رضایی: در بخش اقتصاد نیاز به تحول جدی داریم سردار سلامی: ملت ما تحریم را به فرصتی برای پیشرفت تبدیل کرد طحان نظیف: مجلس قوی قانونی را تصویب می کند که با اسناد بالادستی تطابق دارد منتخبان اولویت‌های مجلس دوازدهم را در فراکسیون گام دوم مطرح کردند رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب بازدید کردند+ عکس سردار حسنی آهنگر: عملیات «وعده صادق» بزرگترین پیشران برای نقطه عطف آینده دانست رئیس جمهور قانون تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی را ابلاغ کرد رهبر انقلاب: یکی از وظایف بزرگمان این است که ائمه را به دنیا معرفی کنیم دریادار سیاری: تغییر سبک زندگی از برنامه‌های دشمن در حوزه جنگ نرم است وعده صادق، اصلاح‌طلبان و امان نامه رضا پهلوی واکنش مجلس به پیشنهاد تعطیلی شنبه و کاهش ساعت کاری کارمندان صعود ۸ پله‌ای دانشگاه شریف در رتبه‌بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴ اسامی ۲۹۰ نماینده منتخب مجلس دوازدهم + جدول تفکیکی وزیر کشور: انتخابات در اوج امنیت و سلامت برگزار شد

رئیس جمهور: وظیفه ما تلاش مضاعف برای حل مشکلات مردم است/ هیچ بانکی حق تعطیل کردن واحدهای تولیدی را ندارد

رئیس‌جمهورگفت: وظیفه ما رسیدگی ویژه و تلاش مضاعف برای حل مشکل مردم است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 17
کد خبر: ۱۱۳۹۱۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهور امروز جمعه ۲۶ آذر در دوازدهمین سفر استانی خود به همراه برخی از وزاری دولت سیزدهم وارد استان یزد شد و مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.

 

رئیس‌جمهور در فرودگاه یزدگفت: وظیفه ما رسیدگی ویژه و تلاش مضاعف برای حل مشكلات مردم است.

 

او ادامه داد: یزد دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه گذاری اقتصادی است همه باید دست در دست هم بااستفاده از دانش بومی استان را توسعه دهیم.

 

رئیس‌ جمهور گفت: با استفاده از تکنیک‌های روز، ظرفیت واحد‌های تولیدی متناسب با نیاز جامعه برطرف خواهد شد و قطعا در این حوزه اشتغال پایدار را خواهیم داشت.

 

رئیسی به ظرفیت‌های استان یزد در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و معادن اشاره کرد و گفت: در این استان نیروی انسانی متراکم جوان آماده کار داریم که زمینه اشتغال این افراد به خوبی فراهم نشده و در نظر داریم این ظرفیت را احیا کنیم.

 

بازدید از برخی طرح‌های در دستور کار استان و همچنین بازدید کاملاً سرزده که از سوی نهاد ریاست جمهوری برنامه‌ریزی شده از جمله برنامه‌های رئیس جمهور در سفر به استان یزد است.

 

دیدار با نخبگان، شورای اداری و خیرین بخش دوم سفر رئیس جمهور در استان یزد است.

 

کارخانه الکترو کویر نمادی از خنثی سازی تحریم ها است

رئیس جمهور در جریان سفر به استان یزد گفت: کارخانه الکترو کویر نمونه یک کار موفق است که توانسته با همت و تلاش به فناوری پیچیده تولید تابلوهای برق دست پیدا کند.

 


به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر استانی خود به یزد از کارخانه الکترو کویر یزد بازدید کرد.

 

رئیس جمهور اظهار داشت: این کارخانه نمونه‌ای از خنثی کردن تحریم‌هاست و معلوم می‌شود که در مقابل تحریم‌هایی که می‌خواهند از دستیابی ما به تکنولوژی جلوگیری کند توانسته با همت و تلاش تابلوهای برق با کیفیت برتر ارائه دهد.

 

وی افزود: این کارخانه یکی از نمونه‌های موفق تولید محصولات داخلی است که انواع تابلوهای برق صنعتی را در داخل کشور طراحی و تولید و به اقصی نقاط جهان صادر می‌کند.

 

هیچ بانکی حق تعطیل کردن واحدهای تولیدی را ندارد

رئیس جمهور با بیان هیچ بانکی حق ندارد واحد تولیدی را تعطیل کند. بانک‌ها اگر جایی را تملک می کنند باید یا خودشان آنجا را راه اندازی کنند و یا سریعا به افراد توانمند واگذار کنند.


آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی صبح امروز (جمعه 26 آذرماه) از کارخانه ریسندگی خوش ریس که به مدت ۸ سال تعطیل شده است بازدید کرد.

 

رئیسی با انتقاد از تعطیلی این واحد تولیدی گفت: هر چه زودتر این کارخانه با همت و پیگیری فعال شود.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه تعطیلی چنین واحد‌های تولیدی انسان را رنج می‌دهد چرا که متاسفانه این ثروت معطل مانده است، خاطر نشان کرد: بانک‌ها اگر جایی را تملک می کنند باید یا خودشان آنجا را راه اندازی کنند و یا سریعا به افراد توانمند واگذار کنند.

 

وی تاکید کرد: هیچ بانکی حق ندارد واحد تولیدی را تعطیل کند. اقدامی که در مورد این واحد تولیدی شده است تعطیل کردن تولید و اشتغال در کشور است، چه کسی پاسخگوی ۸ سال بیکاری کارگران این‌ واحد تولیدی خواهد بود؟

 

رئیسی به منظور احیای مجدد این واحد تولیدی و راه اندازی آن دستورات لازم را صادر کرد.

 

کارخانه خوش ریس در سال ۸۲ افتتاح شده بود که با دارا بودن ۳۰۰ کارگر از جمله ۱۲۰ کارگر زن، از سال ۹۲ توسط بانک تملک و تعطیل شده است.

 

تاکید رئیس‌جمهور بر ساخت پنل‌های خورشیدی در یزد

رئیس جمهور ضمن تاکید بر ساخت پنل‌های خورشیدی در یزد، گفت: استان یزد بدلیل نور کافی، منطقه مناسبی برای توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی است.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان یزد با حضور در نیروگاه خورشیدی فهرج از نزدیک در جریان طرح تولید برق از انرژی خورشیدی قرار گرفت.

 

رئیس جمهور با تاکید بر حمایت دولت از توسعه انرژی پاک در کشور، اظهار داشت: باید با افزایش و توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی بخشی از انرژی مورد نیاز کشور را از این راه تامین کرد.

 

رئیسی خاطرنشان کرد: استان یزد به‌دلیل نور کافی، منطقه مناسبی برای توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی است.

 

وی با دستور به وزیر نیرو و استاندار یزد تاکید کرد: این کار موفق را توسعه دهید تا نیاز کشور به انرژی از این طریق جبران شود.

 

رئیس جمهور همچنین بر حمایت از ساخت پنل‌های خورشیدی در استان یزد تاکید کرد./باشگاه خبرنگاران و فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده