بازار بورس ترکیه تعطیل شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

بازار بورس ترکیه تعطیل شد

پس از سقوط ارزش لیر ترکیه به کمتر از ۱۷ لیر در برابر دلار، بازار سهام ترکیه، انجام معاملات را متوقف کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 18
کد خبر: ۱۱۴۰۳۷

به گزارش راهبردمعاصر، پس از سقوط ارزش لیر ترکیه به کمتر از ۱۷ لیر در برابر دلار در مبادلات روز جمعه، بازار سهام ترکیه، انجام معاملات را متوقف کرد.

لیر از ابتدای سال ۲۰۲۱ بیش از نیمی از ارزش خود را در برابر دلار از دست داده است.

بورس ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از ساعت ۱۶:۲۴ به وقت استانبول، مبادلات به صورت موقت در تمامی بازار‌های سهام متوقف خواهد شد.»

ارزش لیر ترکیه در بحبوحه فشار‌های رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور بر بانک مرکزی این کشور برای کم کردن هزینه‌های وام گیری برای تقویت رشد اقتصادی، سقوط کرده است.

بانک مرکزی ترکیه در روز پنج شنبه اعلام کرد نرخ بهره را از ۱۵ درصد به ۱۴ درصد کاشه داده است. این اقدام در حالی صورت گرفت که نرخ تورم این کشور ۲۱ درصد است.

از ماه سپتامبر، بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره در این کشور را کاهش داده است. طی ۲ سال گذشته، بانک مرکزی ترکیه با فروش دلار در بازار ارز مداخله کرده است.

موسسه رتبه بندی اس اند پی گلوبال اعلام کرد سیاست‌های پولی دولت ترکیه به همراه سقوط چشمگیر ارزش لیر، نرخ تورم این کشور را تا اوایل سال ۲۰۲۲ به ۳۰ درصد افزایش می‌دهد. این موسسه، رتبه اعتباری ترکیه را منفی کرده است./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده