آغاز عملیات نظامی گسترده عراق علیه داعش-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

آغاز عملیات نظامی گسترده عراق علیه داعش

مقامات امنیتی عراق امروز (یکشنبه) از آغاز عملیات نظامی گسترده برای تعقیب بقایای گروه تروریستی داعش در چهار استان این کشور خبر دادند و همزمان یک هیئت بلندپایه از وارت دفاع عراق به دیاله سفر کرد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۰۵ دی ۱۴۰۰ - 2021 December 26
کد خبر: ۱۱۵۲۵۴

به گزارش راهبرد معاصر، این عملیات گسترده از ۵ محور در تپه‌های «حمرین» بین «دیاله» و «صلاح الدین» برای ردیابی هسته‌های تروریستی داعش آغاز شد.

در همین راستا «محمد العبیدی» رهبر نیرو‌های بسیج عشایر امروز (یکشنبه) از ورود هیئتی بلندپایه از وزارت دفاع عراق به ریاست معاون عملیات مشترک «عبدالامیر الشمری» به دیاله خبر داد.

العبیدی گفت: الشمری به همراه گروهی از مقامات ارشد وزارت دفاع از جمله فرمانده نیروی زمینی برای نظارت بر عملیات نظامی «حمرین» که از صبح امروز از ۵ نقطه آغاز شد، وارد دیاله شدند.

العبیدی افزود: الشمری یک سری جلسات فشرده با رهبران امنیتی در اتاق عملیات ارتش با نمایندگان بقیه تشکیلات امنیتی برگزار کرد تا نتایج اولیه آن‌ها را ببیند.

هسته رسانه‌ای امنیتی دولت، تحت نظارت فرماندهی عملیات مشترک نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان‌های امنیتی صبح امروز سه عملیات را آغاز کردند که اولین آن در جنوب غربی «الرطبه» منطقه (غرب استان الانبار)، عملیات دوم، غرب «الثرثار»، توسط فرماندهی عملیات صلاح الدین و نیرو‌های مسلح در حال اجراست.

وی با بیان اینکه سومین عملیات در جنوب منطقه «حطره» در استان نینوا در حال انجام است خاطرنشان کرد: این عملیات به طور همزمان در حال انجام است تا بقایای باند‌های تروریستی داعش، پاکسازی شوند.

همزمان با این عملیات «یحیی رسول»، سخنگوی فرماندهی کل نیرو‌های مسلح نیز از آغاز عملیات نظامی در کوه‌های حمرین در استان دیاله (شمال شرق بغداد) خبر داد.

رسول در بیانیه‌ای که در توییتر منتشر کرد، گفت: نیرو‌های امنیتی مشترک در استان دیاله از طریق لشکر پیاده نظام یکم ارتش، فرماندهی پلیس دیاله، فرماندهی محور حشد الشعبی، نیروی ویژه و نیرویی از بخش واکنش سریع، عملیات امنیتی را در رشته کوه حمرین آغاز کردند.

وی تصریح کرد: این عملیات برای برقراری امنیت و ثبات در رشته کوه حمرین و جلوگیری از پناه گرفتن تروریست‌ها در این منطقه انجام می‌شود.

بسیج مردمی «حشد الشعبی» نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طرح این عملیات با هماهنگی فرماندهی عملیات دیاله تدوین و در عملیات مشترک ارائه و تصویب شد.

حشدالشعبی تاکید کرد که هدف عملیات تعقیب بقایای تروریست‌ها و از بین بردن سلول‌های آن در مناطق و محدود کردن فعالیت آنهاست، زیرا حملاتی را علیه نیرو‌های امنیتی و غیرنظامیان انجام می‌دهند.

نیرو‌های امنیتی عراق اخیراً از استراتژی تشدید حملات در استان‌های آزاد شده (دیاله، کرکوک، صلاح الدین، الانبار و نینوا) برای پایان دادن به تحرکات این سازمان تروریستی خبر دادند./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار