گزینه‌های جریان صدر برای پست نخست وزیری عراق-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

گزینه‌های جریان صدر برای پست نخست وزیری عراق

منابع آگاه عراقی فاش کردند که نامزد پیشنهادی اصلی مقتدی صدر، رهبر جریان صدر برای نخست وزیری آینده در این عراق مصطفی الکاظمی نخست وزیر کنونی است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۱۴ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 04
کد خبر: ۱۱۶۴۴۹

به گزارش راهبرد معاصر، «محمود المشهدانی» رئیس سنی پارلمان عراق گفت: نخستین جلسه پارلمان جدید عراق ۹ ژانویه برای سوگند یاد کردن و انتخاب رئیس و معاونانش برگزار می‌شود.

المشهدانی توضیح داد: فراکسیون‌های پارلمانی تلاش می‌کنند رئیس پارلمان را در نخستین جلسه انتخاب کنند، اما در صورت عدم توافق فراکسیون ها، جلسات تعطیل نخواهد شد و تا زمان توافق فراکسیون‌های سیاسی برای بررسی برگزار خواهد شد.

این عضو ائتلاف عزم گفت تصمیم این فراکسیون انتخاب رئیس پارلمان در نخستین جلسه است.

وی در عین حال گفت که هنوز تصمیمی برای زمان برگزاری نخستین جلسه گرفته نشده است.

المشهدانی نخستین جلسه پارلمان را حساس‌ترین جلسه توصیف کرد.

المشهدانی در انتخابات پارلمانی عراق، به عنوان نماینده بغداد از ائتلاف «عزم» پیروز شد.


وی متولد ۱۹۴۸ است و ۷۳ سال سن دارد و در دومین دوره پارلمان عراق از ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ ریاست پارلمان عراق را برعهده داشت.

پیش از این «عماد جلیل»، عضو کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق موعد تشکیل نخستین جلسه پارلمان عراق را حداکثر ۱۵ روز پس از تاریخ تصویب نتایج انتخابات و بین دهم و پانزدهم ماه آتی اعلام کرد.

گزینه‌های جریان صدر برای پست نخست وزیری عراق

منابع آگاه عراقی فاش کردند که نامزد پیشنهادی اصلی مقتدی صدر، رهبر جریان صدر برای نخست وزیری آینده در این عراق مصطفی الکاظمی نخست وزیر کنونی است. کسی که برخی از گروه‌های سیاسی عضو چارچوب هماهنگی نسبت به نخست وزیری دوباره او ملاحظاتی دارند و یا اینکه اساسا با آن مخالف هستند.


به گفته این منابع، گزینه دوم مقتدی صدر برای نخست وزیری «محمد توفیق علاوی» وزیر اسبق ارتباطات است و هدف از طرح نام او به چالش کشیدن گروه‌های عضو چارچوب هماهنگی است تا اینکه با نخست وزیری دوباره مصطفی الکاظمی موافقت کنند؛ چرا که از نگاه اعضای چارچوب هماهنگی «الکاظمی» گزینه بهتری نسبت به «علاوی» است./تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار