جزئیات سفر «آبه» به تهران-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

جزئیات سفر «آبه» به تهران

یک رسانه ژاپنی روز یکشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داده است که «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن قصد دارد در سفر احتمالی‌اش به تهران، با رهبر معظم انقلاب هم دیدار کند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 02
کد خبر: ۱۲۶۳۲

به گزارش راهبرد معاصر، یک رسانه ژاپنی به نقل از منابع مطلع نوشته است که سفر نخست‌وزیر این کشور بین روزهای ۲۲ تا ۲۴ خرداد انجام می‌شود و این مقام ژاپنی قصد دارد با رهبر انقلاب و رئیس‌جمهور ایران دیدار کند.


یک رسانه ژاپنی روز یکشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داده است که «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن قصد دارد در سفر احتمالی‌اش به تهران، با رهبر معظم انقلاب هم دیدار کند.

 

بر اساس گزارش نشریه «ماینیچی»، یک منبع در دولت ژاپن با اعلام این مطلب، گفته است که سفر آبه به تهران برای روزهای ۱۲ تا ۱۴ ژوئن (۲۲ تا ۲۴ خرداد) برنامه‌ریزی شده است.

 

بر اساس برنامه اولیه، انتظار می‌رود آبه روز ۲۳ خرداد با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران و روز ۲۴ خرداد با رهبر معظم انقلاب دیدار داشته باشد.

 

آخرین سفر یک نخست‌وزیر ژاپن به تهران به سال ۱۹۷۸ باز می‌گردد. سال گذشته نیز زمزمه‌هایی از احتمال سفر آبه به تهران وجود داشت، اما آنطور که رسانه‌های ژاپنی خبر دادند، خروج آمریکا از توافق هسته‌ای موجب لغو آن سفر شد.

 

سید «عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته در واکنش به گزارش‌های تازه مبنی بر احتمال سفر آبه به تهران، گفت رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر ژاپن را به تهران دعوت کرده و قرار است این سفر در «زمان مناسب» انجام شود.

 

منبع: فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار