جلسه استماعی درباره گزارش مولر-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

جلسه استماعی درباره گزارش مولر

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد که روز 20 خرداد جلسه استماعی را درباره گزارش مولر برگزار کند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 04
کد خبر: ۱۲۷۵۹

 کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا که در کنترل دموکرات‌ها قرار دارد قصد دارد روز 10 ژوئن (20 خرداد) جلسه استماعی را درباره گزارش «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 و ارتباط آن با کمپین انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برگزار کند.

 

کمیته قصد دارد به شهادت وکلای سابق و کارشناسان قانونی از جمله «جان دیان» منتقد ترامپ و بازپرس سابق کاخ سفید در دوران ریچارد نیکسون گوش فرا دهد.

 

«جرج نادلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما چیزهای زیادی حتی از نسخه خلاصه شده گزارش بازپرس ویژه رابرت مولر دریافت کرده‌ایم. این استماع به ما اجازه خواهد داد تا به بررسی یافته‌هایی که در گزارش مولر قرار دارد بپردازیم تا بتوانیم در راستای حاکمیت قانون و حمایت از انتخابات آینده کار کنیم.

 

وی در ادامه تاکید کرد: نخستین تمرکز ما در نشست استماع بر اقدام آشکار رئیس جمهور ترامپ در جلوگیری از اجرای عدالت خواهد بود. در هفته‌های آتی، جلسات استماع دیگر بر روی جنبه‌های مهم دیگری از گزارش مولر تمرکز خواهد کرد.

 

مولر چند روز پیش در کنفرانس خبری از سمت خود استعفا کرد و در سخنان خود نتوانست ترامپ را از ممانعت در اجرای عدالت تبرئه کند و گفت: درباره موضوع ممانعت از اجرای عدالت، اگر ما این اطمینان را داشتیم که رئیس جمهور مرتکب جرم نشده این را می‌گفتیم اما این اطمینان را نداریم.

 

گزارش خلاصه شده رابرت مولر درباره تبانی ادعایی تیم ترامپ با روسیه در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا ماه پیش منتشر شد.

 

این گزارش به این جمع‌بندی رسیده که اعضای تیم ترامپ با دولت روسیه تبانی نکرده‌اند. مولر علی‌رغم این، در این گزارش از ۱۰ اقدام توسط ترامپ نام برده که می‌توان آنها را مصداق «مانع‌تراشی در اجرای عدالت» دانست.

 

پس از آن دموکرات‌های کنگره با انتقاد از وزیر دادگستری به خاطر سانسور گزارش مولر خواستار انتشار گزارش کامل وی شدند اما ترامپ مانع از انتشار گزارش کامل مولر شد.

 

به عقیده جرالد نادلردر صورتی که ثابت شود ترامپ مبادرت به جلوگیری از اجرای عدالت و سنگ‌اندازی در روند تحقیقات مولر داشته است، می‌توان وی را مورد پیگرد قرار داد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده