غرق شدن بیش از ۹۰ مهاجر دیگر در دریای مدیترانه-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

غرق شدن بیش از ۹۰ مهاجر دیگر در دریای مدیترانه

به گزارش آسوشیتدپرس بیش از ۹۰ نفر در قایقی که بیش از حد مسافر سوار کرده بود، در دریای مدیترانه غرق شدند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۲ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 03
کد خبر: ۱۲۷۹۶۶

به گزارش راهبرد معاصر  سازمان پزشکان بدون مرز عصر شنبه با اعلام خبر غرق شدن بیش از ۹۰ مهاجر در دریای مدیترانه افزود: این مهاجران بر شناوری سوار بودند که هفته گذشته لیبی را ترک کرد. هنوز معلوم نیست این شناور چه وقت دچار مشکل شد. یک نفت کش چهار نفر از مهاجران را در صبح شنبه در آب‌های بین المللی نجات داد. نجات یافتگان گفتند همراه با صد مهاجر دیگر در آن قایق بودند.

پزشکان بدون مرز اعلام کرد این نفتکش به تماس‌های آن برای بازنگرداندن مهاجران به لیبی -جایی که "آن‌ها تقریبا به طور قطع با بازداشت و بدرفتاری مواجه خواهند شد"- پاسخ نداد.

این گروه از ایتالیا و مالت خواست "پیش از آن که خیلی دیر شود، مکان امنی را برای نجات یافتگان اختصاص دهند. " این گروه همچنین از سازمان محافظت از مرز اتحادیه اروپا، فورتکس و دیگر سازمان‌های این اتحادیه خواست جزئیات این حادثه را روشن سازند.

مهاجران پیوسته تلاش می‌کنند از مدیترانه گذر کنند و در تلاشی نومیدانه از این کشور شمال آفریقا خود را به سواحل اروپا برسانند.این کشور به اصلی‌ترین گذرگاه مهاجرانی تبدیل شده است که از جنگ و فقر در آفریقا و خاورمیانه (غرب آسیا) می‌گریزند.

قاچاقچیان انسان در سال‌های اخیر از آشوب در لیبی بهره برداری کرده اند و مهاجران را در سراسر مرز طولانی این کشور نفت خیز با شش کشور قاچاق می‌کنند. مهاجران اغلب در قایق‌هایی که به شکلی نامناسب مسافر سوار می‌کنند و برای سفر‌های دریایی خطرناک هستند، سوار می‌شوند.

به گفته سازمان بین المللی مهاجران، حدود ۳۰۰ مهاجر در فاصله اول تا ۲۸ مارس در طول این مسیر دریای مدیترانه جان باختند یا تصور می‌شود جان باخته باشند. حدود ۳۱۰۰ تن نجات یافتند و به لیبی بازگردانده شدند.

این افراد در لیبی به بازداشتگاه‌های دولتی منتقل می‌شوند که در آنجا با خطر بدرفتاری و سوءاستفاده مواجهند. بررسی‌های عالی‌ترین نهاد حقوق بشری سازمان ملل شواهدی از جرایم احتمالی علیه بشریت را نشان می‌دهد که در لیبی علیه مهاجران بازداشت شده در کشور صورت گرفته است.

این در حالی است که این مهاجران به دلیل سیاست های سلطه جویانه غرب و آمریکا مجبور به مهاجرت از سرزمین های خود می شوند./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده