پرواز‌ها در عراق لغو شدند-راهبرد معاصر

پرواز‌ها در عراق لغو شدند

منابع عراقی از توقف پرواز‌ها در فرودگاه‌های این کشور و نیز اعلام تعطیلی رسمی امروز دوشنبه به علت طوفان‌های گرد و غبار خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 May 23
کد خبر: ۱۳۴۸۹۹

به گزارش راهبردمعاصر، منابع عراقی از تعطیلی پرواز‌ها در فرودگاه‌های این کشور به علت نبود دید به سبب طوفان‌های گرد و غبار خبر دادند.

«حسین جلیل» سخنگوی وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد توده هوایی که از شرق دریای مدیترانه وارد این کشور می‌شود و موجب ایجاد گرد و غبار در مناطق مرکزی و جنوبی و استان‌های اقلیم کردستان عراق می‌شود.

جلیل در ادامه تاکید کرد: این طوفان منطقه‌ای است و اردن، سوریه، عراق، کویت، عربستان، امارات، بحرین و حتی سلطان نشین عمان را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: بر این اساس، توقف پرواز‌ها را طی روز دوشنبه در فرودگاه‌های عراق به علت عدم دید مناسب خواهیم داشت.

از سوی دیگر دبیرخانه هیئت دولت عراق اعلام کرد که «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر این کشور دوشنبه را به دلیل شرایط بد آب‌وهوایی و ورود موج شدیدی از طوفان‌های گرد و غبار به عراق، تعطیل رسمی اعلام کرده است.

دبیرخانه هیئت دولت عراق افزود که تنها نهاد‌های دولتی مرتبط با بخش بهداشت، امنیت و خدمات رسانی فعال خواهند بود.

عراق در روز‌ها و هفته‌های اخیر شاهد طوفان‌های گرد و غبار شدیدی بوده است؛ موضوعی که باعث اختلال در روند زندگی مردم و پر شدن بیمارستان‌ها شده است.

برخی کارشناسان علت طوفان‌های اخیر گرد و غبار را رشد پدیده بیابان‌زایی در کشور‌های عربی می‌دانند و برخی دیگر افزایش این طوفان‌ها را مرتبط با پدیده گاز‌های گلخانه‌ای می‌دانند که باعث کاهش بارش باران و اختلال در آب و هوا می‌شود. /تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار