امیرعبداللهیان: تردیدی در اراده دولت برای رسیدن به یک توافق خوب وجود ندارد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

امیرعبداللهیان: تردیدی در اراده دولت برای رسیدن به یک توافق خوب وجود ندارد

وزیر امور خارجه کشورمان در رایزنی تلفنی با جوزف بورل، ضمن قدردانی از تلاش‌های او و انریکه مورا معاون وی اظهار داشت: هیچ تردیدی در اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار وجود ندارد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۵ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 July 27
کد خبر: ۱۴۴۵۲۲

به گزارش راهبرد معاصر وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آخرین وضعیت گفت‌وگو برای رفع تحریم‌ها را مورد بررسی قرار داد.
امیرعبداللهیان تأکید کرد: اگر آمریکا با واقع بینی در مسیر دستیابی به راه حل و حصول توافق گام بردارد، توافق خوب قابل دسترس همه طرف‌ها خواهد بود.

وزیر امور خارجه کشورمان یاد آور شد، جمهوری اسلامی ایران از آغاز مذاکرات تاکنون همواره حسن نیت و اراده جدی خود را برای رسیدن به توافق نشان داده است.

دکترامیرعبداللهیان با اشاره به متن ارائه شده اخیر از سوی بورل تاکید کرد: ایران از تداوم مسیر دیپلماسی و مذاکره استقبال می‌کند.

وزیر امور خارجه افزود: آمریکا همواره اظهار می‌دارد که خواهان توافق است، پس باید در متن توافق و در عمل این رویکرد مشاهده شود.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفتگو اظهار داشت، طرف ایرانی تاکنون اراده مثبت و جدی در روند مذاکرات از خود نشان داده و اکنون زمان آن است که مذاکرات به نتیجه مطلوب برسد.

بورل بار دیگر بر آمادگی خود و معاونش برای تسهیل و تسریع این روند از طریق ارتباط و رایزنی با همه طرف‌ها تأکید کرد.

طرفین در این گفتگو در خصوص چگونگی ادامه مسیر، بحث و تبادل نظر کردند./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده