زلزله ۷.۶ ریشتری در مکزیک-راهبرد معاصر

زلزله ۷.۶ ریشتری در مکزیک

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۶ ریشتر روز گذشته در اقیانوس آرام شمالی در کولیمای مکزیک به وقوع پیوسته است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 September 20
کد خبر: ۱۵۱۲۹۰

به گزارش راهبرد معاصر، سازمان زمین شناسی آمریکا زمین‌لرزه‌ای بسیار قوی به بزرگی ۷.۶ ریشتر را در روز دوشنبه ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۲ (۲۹ شهریورماه) ساعت ۱:۰۵ بعد از ظهر (به وقت محلی) در بیش از ۹۰ کیلومتری جنوب شرقی تکومان مکزیک گزارش داده است.

 

منابع خبری اعلام کردند این زلزله در اقیانوس آرام شمالی و در ۹۹ کیلومتری جنوب شرقی تکومان در منطقه کولیمای مکزیک در عمق ۱۵ کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است.

 

سازمان زمین شناسی آمریکا اعلام کرد با ادامه پردازش داده‌های لرزه‌ای، بزرگی و سایر پارامتر‌های زمین‌لرزه همچنان می‌توانند در ساعات آینده تغییر کنند و هنوز از تعداد تلفات و خسارات احتمالی این زلزله خبری اعلام نشده است.

 

به نوشته وب‌سایت «ولکانو دیسکاوری» به طور کلی زمین‌لرزه‌هایی با این بزرگی توسط بیش از یک آژانس ثبت می‌شود و نتایج می‌تواند متفاوت باشد، با گزارش‌های بعدی که پس از اولین ارائه می‌شوند اغلب دقت بیشتری را نشان می‌دهند.

 

اگر داده‌های اولیه در مورد بزرگی و عمق درست باشد، این زمین‌لرزه بسیار خطرناک بوده است. این پتانسیل ایجاد اثرات فاجعه‌آمیز بر مردم و زیرساخت‌ها، احتمالاً شامل خسارات شدید و گسترده، به ویژه در مناطق نزدیک به مرکز زمین‌لرزه است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده