چین:قلدری یک کشور و سوء استفاده از قدرت غیر قابل قبول است-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

چین:قلدری یک کشور و سوء استفاده از قدرت غیر قابل قبول است

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین که در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کرد، گفت: «قلدری یک کشور و سوء استفاده از قدرت، غیر قابل قبول است».
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۶ - ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - 2022 September 24
کد خبر: ۱۵۱۹۵۰

به گزارش راهبرد معاصر  وزیر امور خارجه چین روز شنبه گفت که باید در راستای جلوگیری از جنگ‌ها و ایجاد صلح گام برداریم.

وزیر امور خارجه چین اضافه کرد: «نباید از دموکراسی و حقوق بشر برای اهداف سیاسی سوء استفاده کرد».

وانگ یی گفت: «ما تلاش کردیم تا زنجیره تامین را فعال نگه داشته و چین 30 درصد در رشد سالانه اقتصاد جهان نقش دارد».

وی ادامه داد: «چین شریک تجاری اصلی بیش از 130 کشور در جهان بوده و نیروی محرکه اصلی اقتصاد جهان به شمار می‌آید».

وزیر امور خارجه چین تاکید کرد: «هیچ کشوری بالاتر از کشور دیگری قرار ندارد و هیچ کشوری نباید از قدرت خود برای قلدری علیه سایر کشورها سوء استفاده کند».

وانگ یی ضمن حمایت از راه حل مسالمت آمیز برای بحران اوکراین اضافه کرد: «چین تمام تلاش‌هایی را که به راه حل مسالمت‌آمیز برای بحران اوکراین منتهی می‌شود تایید می‌کند».

وی درباره موضوع فلسطین نیز گفت: «به حمایت از ملت فلسطین در تلاش‌هایش برای رسیدن به راه حل عادلانه ادامه داده و راه حل دو دولت را نیز تایید می‌کنیم».

وزیر امور خارجه چین همچنین تاکید کرد: «تایوان بخش جدایی ناپذیر از سرزمین‌های چین بوده و تلاش‌های ملتمان برای بازگرداندن انسجام بین دو طرف متوقف نخواهد شد».

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آنها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده