استعفای رئیس پارلمان عراق رد شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

استعفای رئیس پارلمان عراق رد شد

در جلسه امروز پارلمان عراق، نمایندگان به محمد الحلبوسی، رئیس مجلس نمایندگان رای اعتماد داده و با درخواست استعفای او مخالفت کردند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - 2022 September 28
کد خبر: ۱۵۲۳۸۸

به گزارش راهبرد معاصر خبرگزاری‌های عراقی اعلام کردند دقایقی پیش جلسه پارلمان به ریاست نایب رئیس و حضور ۲۰۳ نماینده برای رای‌گیری درباره استعفای محمد الحلبوسی، رئیس مجلس نمایندگان عراق و انتخاب معاون رئیس‌جمهور آغاز شده و اکثریت پارلمان به الحلبوسی رای اعتماد داده است. همچنین مجلس به انتخاب «محسن المندلاوی» به عنوان نایب رئیس اول مجلس رأی داد. گفته می‌شود تنها ۱۳ نماینده با درخواست استعفای الحلبوسی موافقت کرده اند.

پیش از این، عمار الحکیم، رئیس جریان حکمت عراق، با تاکید بر ضرورت تداوم نشست‌های پارلمان، استعفای محمد الحلبوسی را غیر قابل قبول دانسته بود. الحکیم با ابراز تاسف از استعفای نمایندگان جریان صدری از پارلمان، ابراز تمایل کرد که آماده است با سید مقتدی صدر دیدار کند.

جلسه امروز پارلمان عراق، اولین جلسه پس از تعطیلی آن به دنبال ناآرامی‌های عراق و اعتراضات جریان صدر بود. این جلسه با تدابیر امنیتی شدید در اطراف ساختمان پارلمان و منطقه سبز برگزار شد. چارچوب هماهنگی (احزاب شیعه عراق) دوشنبه شب درباره برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی اعلام کرده بود که که از مشارکت تمام احزاب ملی عراق به خصوص جریان صدر در گفتگو‌های ملی، تشکیل دولت و اداره کشور استقبال می‌کند. این حزب همچنین با حمایت از تسریع روند تشکیل دولت با ارده ملی مستقل گفت که مخالف هرگونه فشار و دخالت هر کشوری خارجی در تشکیل دولت آینده عراق است.

پیشتر نیز، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به کشمکش‌های سیاسی کشورش گفته بود عراق در تلاش است تا برای بحران‌های خود راه حل‌های پایداری پیدا کند./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار