۲ کشته و ۲۵ زخمی در اعتراضات ذیقار عراق-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

۲ کشته و ۲۵ زخمی در اعتراضات ذیقار عراق

اعتراضات امروز چهارشنبه استان ذیقار عراق در رد حکمی قضایی علیه یکی از محکومین باعث درگیری بین نیروهای امنیتی و معترضان شد که در نتیجه آن ۲ تن کشته و ۲۵ نفر زخمی شدند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۷ - ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 07
کد خبر: ۱۶۲۸۳۱

به گزارش راهبرد معاصر این اعتراضات برای آزاد کردن «حیدر الزیدی» صورت گرفت؛ فعالی که گفته می شود به خاطر توهین به موسسات و نهادهای عراقی به سه سال حبس محکوم شده است.

معترضان، عصر امروز چهارشنبه با نیروهای امنیتی در تقاطع «البهو» شهر الناصریه درگیر و نیروهای امنیتی اقدام به متفرق کردن آنها با گاز اشک آور کردند. در این درگیری ۲ نفر کشته و ۲۵ تن از جمله چند نیروی امنیتی زخمی شدند. تصاویر منتشر شده بنا بر اظهار منابع عراقی، نشان می دهد که یکی از نیروهای امنیتی به دست معترضان در مقابل ساختمان قدیم استانداری ذیقار، آتش زده شد.

معترضان همچنین خواستار برکناری «محمد هادی الغزی» استاندار ذیقار شدند.

یک ماه پیشتر، حکم جلب استاندار پیشین ذیقار با اتهام اقدامات غیرقانونی برای کسب منافع شخصی از سوی دایره تحقیقات «هیات پاکدستی» عراق، صادر شد.

این اولین اعتراض خشونت باری است که در استان ذی قار پس از نخست وزیری «محمد شیاع السودانی» رخ می دهد؛ نخست وزیری که در حال حاضر درگیر پرونده های فساد و بازپس گیری اموال به غارت رفته عراق از دست مجرمان اقتصادی است.

این اعتراض همچنین چند روزی پس از آن آغاز شد که «الینا رومانوسکی» سفیر آمریکا در بغداد در اظهاراتی که برخی ناظران عراقی آن را «تهدید» تلقی کردند گفت که «اعتراض ها در عراق از سر گرفته خواهد شد» و «دولت السودانی باید آن را در نظر بگیرد»./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده