فرزند امیر کویت مامور تشکیل کابینه شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

فرزند امیر کویت مامور تشکیل کابینه شد

« نواف الاحمد الجابر الصباح» امیرکویت امروز (چهارشنبه) « احمد نواف الاحمد الصباح» را بار دیگر به عنوان نخست‌وزیر این کشور معرفی کرد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 05
کد خبر: ۱۵۳۲۷۹

به گزارش راهبرد معاصر بر اساس گزارش روزنامه کویتی «الرأی»، بر اساس دستور صادر شده، احمد نواف الاحمد مأمور به معرفی وزرای کابینه جدید در این کشور شد.

پنج‌شنبه گذشته ( ۲۹سپتامبر) مردم کویت به پای صندوق‌های رای رفتند و پنجاه نماینده دور جدید مجلس ملی کشورشان را انتخابات کردند.

پس از آن بر اساس قانون اساسی، شنبه هفته جاری احمد نواف نخست‌وزیر استعفا کرد تا زمینه برای تشکیل کابینه جدید فراهم شود.

آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که ترکیب نمایندگان جدید پارلمان کویت به میزان ۵۴درصد تغییر داشته و تنها ۱۲ کاندید از دور قبل دوباره انتخاب شده‌اند. مخالفان دولت کویت نیز با کسب حدود ۶۰ درصد از کرسی‌های پارلمان در انتخابات مجلس ملی به دستاورد سیاسی چشمگیری دست یافتند./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار