حمله راکتی به پایگاه ترکیه در شمال عراق-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

حمله راکتی به پایگاه ترکیه در شمال عراق

منابع خبری از حمله راکتی به پایگاه نظامیان ترکیه در «زلیکان» واقع در شمال شرق موصل (شمال عراق) خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۲ - ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 08
کد خبر: ۱۵۳۶۳۷

به گزارش راهبرد معاصر شبکه خبری الرابعه عراق گزارش داد که این حملات با چند راکت صورت گرفته است، ولی از تعداد راکتها و تلفات احتمالی در میان نظامیان ترکیه یا خسارات وارده به این پایگاه، آمار دقیقی منتشر نکرده است.

کانال تلگرامی صابرین نیوز اما خبر داد که در جریان این حملات، چهار راکت 122 میلیمتری به سمت این پایگاه شلیک شده است.

رسانه‌های عراقی سوم شهریور ماه گذشته خبر دادند که پایگاه ترکیه‌ای زلیکان در منطقه کردستان هدف حمله راکتی قرار گرفت. در حمله مذکور، پنج راکت ۱۲۲ میلیمتری به داخل پایگاه ترکیه در موصل برخورد کرده است. راکت‌ها از شهر موصل به سمت پایگاه زلیکان شلیک شده بود.

در همین ارتباط، شبکه «گریلا تی‌وی» وابسته به حزب کارگران کردستان «پ‌.‌ک.‌ک» به‌تازگی در گزارشی اعلام کرد که عناصر این گروه یک خودروی زرهی ارتش ترکیه را با یک موشک هدایت‌شونده ضدتانک روسی به نام «ATGM» هدف قرار داده‌اند و آن را منهدم کرده‌اند.

این شبکه اشاره کرد که این اقدام حدود دو هفته پیش و در منطقه «زاب» واقع در استان دهوک عراق صورت گرفته است.

پایگاه‌های نظامی ارتش ترکیه در شمال عراق در ماه‌های گذشته همواره هدف حملات راکتی و پهپادی گروه‌های ناشناس قرار گرفته‌‌اند.

ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با گروه تروریستی پ‌.ک‌.ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. گروه پ‌.ک‌.ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود.

آنکارا ادعا می‌کند که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند. اما در مقابل نیز صدها روستا به دلیل حملات ترکیه در شمال عراق و سوریه خالی از سکنه شده است./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار