ادامه اعتصاب گسترده در شرکت‌های انرژی فرانسه-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

ادامه اعتصاب گسترده در شرکت‌های انرژی فرانسه

مقامات اتحادیه‌های کارگری فرانسه امروز دوشنبه از ادامه اعتصاب در شرکت‌های انرژی توتال و اِسو خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 10
کد خبر: ۱۵۳۹۳۶

به گزارش راهبرد معاصر، این اعتصاب در حالی صورت می‌گیرد که شماری از جایگاه‌های عرضه سوخت در فرانسه با کمبود مواجه هستند و بیم تشکیل صف‌های طولانی خودرو‌ها برای دریافت سوخت تشدید شده است.

کارکنان توتال و اِسو از ده روز پیش برای افزایش دستمزد‌ها خود در اعتصاب به سر می‌برند. مدیریت توتال روز یکشنبه پیشنهاد پیشبرد مذاکرات را تا ماه نوامبر شرط لغو اعتصابات اعلام کرده بود. اتحادیه کارگران فرانسه نیز گفت درباره این پیشنهاد با کارگران و کارکنان مشورت خواهد کرد تا درباره ادامه اعتصابات تصمیم گیری شود.

در پی این اعتصاب، رسانه‌ها از خالی شدن بسیاری از جایگاه‌های سوخت شرکت «توتال انرژی» در سراسر فرانسه، خبر می‌دهند.

کارکنان توتال و اِسو خواستار افزایش ده درصدی دستمزد‌ها از جمله هفت درصد برای تامین هزینه‌های زندگی و سه درصد برای سود‌های استثنایی شرکت توتال در سال جاری با افزایش قیمت انرژی هستند.

یادآور می‌شود شرکت فرانسوی توتال به تازگی یک قرارداد جدید امضا کرد تا تولید گاز طبیعی قطر را افزایش داده و به این ترتیب با بحران انرژی در اروپا مقابله کند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده