افزایش درخواست‌ها در آمریکا برای تنبیه عربستان-راهبرد معاصر

افزایش درخواست‌ها در آمریکا برای تنبیه عربستان

اقدام هفته گذشته اوپک‌پلاس در کاهش تولید ۲ میلیون بشکه نفت در روز، تقاضاها در آمریکا برای تنبیه عربستان سعودی را زیاد کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۸ - ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 11
کد خبر: ۱۵۴۱۷۶

به گزارش راهبرد معاصر «ریچارد بلومنثال»، نماینده مجلس سنای آمریکا و «رو کانا»، قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا عربستان سعودی را به «تبانی با روسیه» متهم کرده‌ و گفته‌اند هدف ریاض افزایش درآمدهای نفتی مسکو بوده است.

این دو عضو کنگره آمریکا خواستار آن شده‌اند که دولت آمریکا فروش سلاح به عربستان سعودی را برای تنبیه این کشور قطع کند.

این دو نماینده کنگره در یادداشتی نوشته‌اند: «آمریکا نباید این نوع سامانه‌های راهبردی دفاعی را در اختیار یکی از متحدان بزرگترین دشمن ما قرار دهد.»

روز دوشنبه باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا هم از دولت آمریکا خواست تمامی همکاری‌ها با عربستان سعودی را متوقف کند.

او گفت: «جایی برای ایفای نقش در هر دو طرف این درگیری وجود ندارد. من برای هیچ نوع همکاری با ریاض چراغ سبز نشان نخواهم داد مگر اینکه عربستان سعودی در مواضعش در خصوص جنگ اوکراین تجدیدنظر کند.»

در ماه‌های اخیر و در پی تشدید تنش‌ها میان غرب و مسکو به بهانه حمله روسیه به اوکراین، کشورهای اروپایی و آمریکا به دنبال افزایش تولید کشورهای صادرکننده نفت و گاز بوده‌اند تا به نوعی با کاهش صادرات انرژی روسیه مقابله و بر بحران انرژی خود غلبه کنند اما در این شرایط، اخیراً اوپک پلاس به کاهش دو میلیون بشکه‌ای تولید روزانه نفت رأی داده است.

در ماه‌های اخیر و در پی تشدید تنش‌ها میان غرب و مسکو به بهانه حمله روسیه به اوکراین، کشورهای اروپایی و آمریکا به دنبال افزایش تولید کشورهای صادرکننده نفت و گاز بوده‌اند تا به نوعی با کاهش صادرات انرژی روسیه مقابله و بر بحران انرژی خود غلبه کنند اما در این شرایط، اخیراً اوپک پلاس به کاهش دو میلیون بشکه‌ای تولید روزانه نفت رأی داده است./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده