تلاش دولت فرانسه برای شکستن اعتصاب کارکنان پالایشگاه‌ها-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

تلاش دولت فرانسه برای شکستن اعتصاب کارکنان پالایشگاه‌ها

نخست وزیر فرانسه در پی ادامه اعتصاب کارکنان پالایشگاه های انرژی که شرایط سخت و بحرانی را در کشور ایجاد کرده است بار دیگر تهدید کرد که شرایط تعهد به کار را در بین کارکنان تشدید می‌کند تا آن ها را مجبور به ادامه کار کند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 17
کد خبر: ۱۵۴۹۳۴

به گزارش راهبرد معاصر، اعتصاب‌های مداوم پالایشگاه‌ها در فرانسه وضعیت پمپ بنزین ها را در آخر هفته هم وخیم تر کرد. "الیزابت بورن"، نخست وزیر فرانسه اکنون در حال تشدید شرایط تعهد به کار در بین کارکنان پالایشگاه‌ها است.

با توجه به اعتصاب‌های مداوم در پالایشگاه‌ها و انبارهای سوخت فرانسه، "الیزابت بورن"، نخست وزیر فرانسه، کارکنان اعتصاب کننده را متعهد به انجام کار ضروری کرده و آن ها را تهدید کرده است.

بورن عصر یکشنبه در کانال تلویزیونی TF1 گفت، اگر وضعیت روز دوشنبه "بسیار متشنج" ادامه یابد، کارگران بیشتری باید کار کنند. به گفته وی در حال حاضر حدود 30 درصد از پمپ بنزین‌ها با حداقل یک نوع سوخت مشکل دارند و این خیلی زیاد هست.

بورن از کارکنان اعتصاب کننده شرکت انرژی توتال انرژی خواست تا توافق را در بحث دستمزد بپذیرند و کشور را مسدود نکنند.

اعتصاب‌ها در صنعت نفت فرانسه سه هفته است که ادامه دارد. به گفته دولت، از هفت پالایشگاه در کشور سه پالایشگاه و پنج انبار اصلی سوخت تحت تاثیر این اعتصاب‌ها قرار گرفته اند. مسافران، رانندگان تاکسی، پرستاران، صنعتگران، رانندگان آمبولانس و مربیان رانندگی از جمله گروه‌هایی هستند که بیشترین آسیب را دیده‌اند. آنها طی مسیرهای طولانی و ساعت‌ها انتظار برای تهیه سوخت را تحمل می‌کنند.

با این اعتصاب‌ها کارکنان پالایشگاه‌ها می‌خواهند بر تقاضای خود برای غرامت تورمی و مشارکت بیشتر کارکنان در سود شرکتها تاکید کنند. اتحادیه CGT خواهان 10 درصد حقوق بیشتر از توتال انرژی است. این شرکت در نیمه اول سال 2022 به سود 10.6 میلیارد دلاری دست یافت.

"ژان لوک ملانشون"، رهبر چپ‌ها خواستار اعتصاب عمومی در روز سه‌شنبه شده است. چندین اتحادیه قبلاً اعتصاب‌هایی را در حمل و نقل و خدمات عمومی برای این روز اعلام کرده‌اند.

دولت فرانسه چند روزی است که تلاش می‌کند به هر دو طرف برای رفع مناقشات فشار بیاورد. برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: سوال واقعی این است CGT چه می‌خواهد؟ اگر آنها می‌خواهند در مورد حقوق بالاتر مذاکره کنند، این کاملاً قانونی است. آنها می خواهند کشور تعطیل شود؟ این غیرقابل قبول است. بنابراین CGT باید موضع خود را روشن کند. و من می‌گویم هر شرکتی که می تواند این کار را انجام دهد باید حقوق‌ها را افزایش دهد. و واضح است که توتال می‌تواند این کار را انجام دهد.

اعتصاب‌های اخیر کارکنان پالایشگاه‌های مهم در فرانسه منجر به صف‌های طولانی در بیرون پمپ بنزین‌ها شده و همه بخش‌های اقتصاد، از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی گرفته تا کشاورزان را نگران کرد.

دولت امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، برخی از کارگران اعتصاب‌کننده را مجبور کرد این هفته به سر کار بازگردند و انبارهای سوخت را باز کنند، اقدامی که خشم اتحادیه‌ها را برانگیخت، اما دادگاه‌ها آن را تأیید کردند.

الیزابت بورن"، نخست وزیر فرانسه هم چندی پیش رفع این محاصره را اولویت اصلی اعلام کرد. وی در سخنانی در مجلس ملی اعلام کرد که کارگران انبار سوخت اکسون موبیل را ملزم به انجام خدمات اضطراری و از این طریق شکستن محاصره خواهد کرد. وی تاکید کرد: وضعیت برای هموطنان سخت و در برخی نقاط کشور غیر منطقی است.

از اواخر سپتامبر، کارگران در مهمترین پالایشگاه‌های شرکت فرانسوی توتال انرژی و شرکت آمریکایی اسو اکسون موبیل دست به اعتصاب زده‌اند. آنها خواهان افزایش حداقل ده درصدی حقوق و پاداش هستند. اگرچه دولت بخشی از ذخایر استراتژیک را آزاد کرده است، اما سوخت کافی به پمپ بنزین‌ها نمی‌رسد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار