اسد: خواهان تقویت روابط برادرانه با بغداد هستیم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

اسد: خواهان تقویت روابط برادرانه با بغداد هستیم

رئیس‌جمهور سوریه در پیامی انتخاب «عبداللطیف رشید» به عنوان رئیس جمهور عراق را به وی تبریک گفته و خواهان تقویت روابط برادرانه بغداد-دمشق شد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 19
کد خبر: ۱۵۵۳۳۳

به گزارش راهبردمعاصر، «صطام جدعان الدندح» سفیر سوریه در بغداد، پیام تبریک کتبی «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور را به «عبداللطیف جمال رشید» تسلیم کرده و انتخاب وی به عنوان رئیس‌جمهور جدید عراق را تبریک گفت.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت سوریه «سانا»، رئیس‌جمهور سوریه برای همتای عراقی خود در مسیر دست‌یابی به همه رشد و توسعه‌ای که مردم عراق آرزوی آن را دارند، آرزوی موفقیت کرد.

در این پیام به «روابط تاریخی پیوند دهنده دو کشور و روابط برادرانه دو ملت دوست و لزوم تقویت آن‌ها در همه زمینه‌ها به گونه‌ای که منافع مشترک دو کشور را تامین کند» اشاره شده است.

رئیس‌جمهور عراق با تشکر از اسد به خاطر پیام تبریکش، تمایل عراق را برای تقویت پیوندهای دوجانبه بین دو کشور برادر و همکاری برای دستیابی به صلح و ثبات ابراز کرد.

پیش از این برخی کشورهای عربی دیگر هم ریاست‌جمهوری رشید را تبریک گفته و در پیام‌های برای «محمد السودانی» نخست‌وزیر مکلف به تشکیل کابینه جدید عراق آرزوی موفقیت کرده بودند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار