رئیس‌جمهور آلمان در کی‌‎یف: حمایت نظامی از اوکراین ادامه می‌یابد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

رئیس‌جمهور آلمان در کی‌‎یف: حمایت نظامی از اوکراین ادامه می‌یابد

«فرانک والتر اشتاینمایر» رئیس‌جمهور آلمان در سفری از قبل اعلام نشده، وارد کی‌یف شد و در جمع خبرنگاران وعده داد که حمایت‌ اقتصادی، سیاسی و نظامی از اوکراین ادامه می‌یابد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - 2022 October 25
کد خبر: ۱۵۶۰۳۳

به گزارش راهبرد معاصر, در حالی که حمایت‌های همه جانبه غرب از اوکراین ادامه دارد، رئیس‌جمهور آلمان برای نشان دادن حمایت از اوکراینی‌ها به کی‌یف سفر کرد.

 

منابع رسانه‌ای آلمانی خبر دادند که «فرانک والتر اشتاینمایر» رئیس‌جمهور آلمان روز سه شنبه (امروز) در سفری از قبل اعلام نشده، وارد کی‌یف شد.

 

به گزارش شبکه «دویچه وله»، این اولین سفر اشتاینمایر به اوکراین از زمان آغاز حمله روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) است.

 

رئیس‌جمهور آلمان در بدو ورود به کی‌یف گفت: «پیام من به اوکراینی‌ها این است که ما نه تنها در کنار شما هستیم (بلکه) ما به حمایت اقتصادی، سیاسی و نظامی‌مان به اوکراین هم ادامه خواهیم داد».

 

این مقام ارشد برلین خطاب به مردم آلمان این جملات را بیان کرد: «بیایید فراموش نکنیم که این جنگ برای مردم اینجا در اوکراین به چه معناست و چقدر رنج و چقدر تخریب در اینجا وجود دارد. مردم اوکراین به ما نیاز دارند».

 

فرانک والتر اشتاینمایر ادامه داد: «برای من به ویژه الان در این مرحله از حملات هوایی با پهپادها، موشک‌های کروز و راکت‌ها مهم بود که پیام همبستگی با اوکراینی‌ها را منتقل کنم». وی با بیان اینکه «بسیار خوشحال» است که به اوکراین سفر کرده، «شجاعت، صلابت و تشلیم ناپذیری» اوکراینی‌ها را ستود.

 

رئیس‌جمهور آلمان قرار بود پنجشنبه هفته گذشته به اوکراین سفر کند اما سفرش به دلیل وخامت وضعیت امنیتی این کشور ناشی از تشدید حملات پهپادی و موشکی لغو و به زمان دیگر موکول شد.

 

سفر پنجشنبه هفته گذشته فرانک والتر اشتاینمایر به اوکراین در شرایطی لغو شد که در همین روز «ایگنازیو کاسیس» رئیس‌جمهور سوئیس به کی‌یف رفت و با همتای اوکراینی خود دیدار کرده بود.

 

سفر امروز رئیس‌جمهور آلمان به اوکراین و وعده او درباره ادامه حمایت اقتصادی و نظامی در حالی صورت گرفته که اعتراضات آلمانی‌ها به تورم شدید و افزایش بهای انرژی طی هفته‌های اخیر بارها خبرساز شده است.

 

مقام‌های آلمان از ابتدای آغاز حمله روسیه به اوکراین، ضمن همراهی با مواضع تند آمریکا در زمینه تحریم و تشدید فشارهای اقتصادی و سیاسی علیه روسیه، ارائه حمایت‌های همه جانبه از اوکراین را در دستور کار قرار داده‌اند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده