آلمان: کمک به اوکراین تا دهه ها ادامه دارد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

آلمان: کمک به اوکراین تا دهه ها ادامه دارد

صدر اعظم آلمان بر تداوم جنگ افروزی غرب در اوکراین تاکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - 2022 October 25
کد خبر: ۱۵۶۱۰۱

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از تاس، صدر اعظم آلمان از ادامه کمک های غرب به اوکراین تا زمان نامشخص گفت.

«اولاف شولتز» امروز سه شنبه اعلام کرد که غرب قصد دارد برای دهه‌های آتی کمک های خود به اوکراین را ادامه دهد. به گفته صدر اعظم آلمان این کمک ها در قالب «طرح مارشال قرن بیست و یکم» در دستور کار قرار دارد.

صدر اعظم آلمان که در افتتاحیه یک کنفرانس بین المللی با موضوع احیای اوکراین در برلین سخنرانی می کرد، گفت: هم اکنون زمان بحث درخصوص آینده اوکراین و نحوه تامین مالی آن است. ما امروز اینجا هستیم تا چگونگی تامین و حفظ بودجه برای بازسازی و نوسازی اوکراین را برای سال ها و دهه های آتی مورد بررسی قرار دهیم.

شولز رویکرد جنگ افروزانه غرب را مورد تاکید قرار داد و گفت این (کمک به اوکراین) چیزی نیست جز ایجاد طرح مارشال جدید برای قرن بیست و یکم، که به توصیف شولتز وظیفه ای برای نسل هاست که باید از هم اکنون آغاز شود.

صدر اعظم آلمان حمایت اتحادیه اروپا از دولت اوکراین را یک تصمیم ژئوپلیتیک درست توصیف کرد و اطمینان خاطر داد که حمایت غرب از اوکراین مادامی که لازم باشد ادامه خواهد داشت.

شولتز همچنین جنگ افروزی کشور در اوکراین را یادآور شد و گفت که آلمان به ارائه کمک های همه جانبه به دولت کی یف از جمله تامین سیستم های دفاع هوایی ادامه خواهد داد.

صدراعظم آلمان در پایان ابراز امیدواری کرد که موضوع احیای اوکراین در اجلاس سران گروه ۲۰ در بالی اندونزی در ماه نوامبر در دستور کار قرار گیرد./مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده