حملات موشکی روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

حملات موشکی روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین

منابع اوکراینی از حملات موشکی گسترده روسیه به تاسیسات انرژی این کشور خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 01
کد خبر: ۱۵۷۰۳۱

به گزارش راهبرد معاصر، مقامات اوکراینی اعلام کردند نیرو‌های روسیه تاسیسات انرژی را در سراسر اوکراین هدف حملات موشکی قرار دادند که باعث قطع برق و آب در بخش‌هایی از کشور شد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته فرماندار منطقه‌ای، یک نیروگاه برقی-آبی مهم در کرمنچوک در مرکز اوکراین هدف حمله قرار گرفت. گزارشی از خسارات احتمالی به آن در دست نیست.

گزارش‌های تایید نشده در رسانه‌های اجتماعی و محلی حاکی از آن است که نیروگاه‌های برقی- آبی در منطقه کی یف، مناطق جنوبی اودسا و زاپوریژیا و منطقه مرکزی چرکاسی نیز هدف حمله قرار گرفته اند.

گزارش فوری از تلفات احتمالی منتشر نشده، اما قدرت انفجار‌ها شهر‌ها از جمله کی یف را به لرزه در آورد و مقامات محلی گفتند برق ۳۵۰ هزار واحد آپارتمان قطع شده، خطوط آب آسیب دیده و شبکه‌های تلفن همراه در برخی نواحی قطع شده است.

شهردار خارکیف گفت موشک‌ها به یک تاسیاست زیرساختی مهم در شمال شرقی شهر اصابت کردند. برخی از موشک‌ها با آتشباری سامانه دفاع هوایی ساقط شدند.

نیروگاه‌های برقی- آبی تا قبل از تهاجم روسیه حدود پنج درصد برق اوکراین را تامین می‌کردند.

روسیه از زمانیکه کی یف را مسئول انفجار و تخریب پل ارتباطی جنوب روسیه با کریمه خوانده، حملات به زیرساختار‌های انرژی و شهر‌های اوکراین را تشدید کرده است.

دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین، در پیامی توئیتری نوشت: "طیف دیگری از موشک‌های روسیه زیرساختار‌های حیاتی اوکراین را هدف قرار دادند. روسیه به جای جنگیدن درمیدان نبرد، به جنگ غیرنظامیان می‌آید. روسیه این حملات را انجام می‌دهد، چون هنوز موشک و تمایل برای کشتن اوکراینی‌ها دارد. "

روسیه هدف قرار دادن غیرنظامیان را تکذیب کرده، اما به کرات ساختمان‌های آپارتمانی را در سراسر اوکراین هدف قرار داده است./ باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار