ادعای اوکراین: ۳۰۰ پهپاد ایرانی را ساقط کردیم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

ادعای اوکراین: ۳۰۰ پهپاد ایرانی را ساقط کردیم

نیروی هوایی اوکراین ادعا کرد صد‌ها فروند پهپاد ساخت ایران را منهدم کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - 2022 October 31
کد خبر: ۱۵۶۸۶۴

به گزارش راهبرد معاصر، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز در سخنانی ادعا کرد اوکراین تنها در مدت یک هفته بیش از چهل پهپاد ایرانی را منهدم کرده است.

مقامات اوکراینی مدعی هستند تاکنون دستکم ۳۰۰ پهپاد ایرانی را در آسمان منهدم کرده اند.

ادعاهای مقامات غربی درباره ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه درحالی مطرح می شود که تهران و مسکو بارها این سخنان را رد کرده اند.

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل ادعاهای مطرح شده از سوی کشورهای غربی مبنی بر استفاده مسکو از پهپادهای تهاجمی ایران در جنگ اوکراین را رد کرد.

نبنزیا در نشست شورای امنیت که دو روز پیش برگزار شد گفت: ما بارها اعلام کرده ایم که از پهپادهای ایرانی در اوکراین استفاده نمی کنیم. این ادعاها در راستای اعمال فشار بر شورای امنیت مطرح می شود و ما به طور قاطعانه آن را رد می کنیم.

پیشتر، سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه بر پایه ادعا‌های اثبات نشده درباره استفاده روسیه از پهپاد‌های ایران در اوکراین نامه‌ای به سازمان ملل ارسال کرده و خواستار تحقیقات درباره ارتباط این موضوع با نقض قطعنامه شورای امنیت، شدند.

تروئیکای اروپایی در حالی خواستار تحقیقات درباره نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت شده است که اخیرا ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا اعلام کرد اعضای این اتحادیه بر سر اقدامات جدید علیه ایران به دلیل آنچه تامین پهپاد برای روسیه می‌خوانند، موافقت کردند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده