فاجعه زیست‌محیطی: ۱۰ میلیون ریزپلاستیک، خوراک روزانه نهنگ‌ها-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

فاجعه زیست‌محیطی: ۱۰ میلیون ریزپلاستیک، خوراک روزانه نهنگ‌ها

دانشمندان دانشگاه استنفورد عادات غذایی نهنگ‌های سواحل کالیفرنیا را تجزیه و تحلیل کرده‌ و دریافتند نهنگ‌های آبی روزانه 10 میلیون قطعه پلاستیکی را می‌بلعند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 02
کد خبر: ۱۵۷۲۷۲

به گزارش راهبرد معاصر، ما می دانیم که حیوانات دریایی در هر اندازه ای در حال حرکت در اقیانوس ها به طور ناخواسته پلاستیک مصرف می کنند، اما این رژیم غذایی برای آبزیان غول پیکری مانند نهنگ‌ها چگونه است؟ برای پاسخ به این سوال، دانشمندان دانشگاه استنفورد پژوهش مفصلی انجام داده‌اند.

این مطالعه ادامه تحقیقات میدانی است که توسط زیست شناسان و دانشمندان اقیانوس شناس در استنفورد انجام شده که بیش از یک دهه داده در مورد نهنگ ها و عادات تغذیه آنها را شامل می شود. این روند شامل اطلاعات هواپیماهای بدون سرنشین و استفاده از کشتی‌های تحقیقاتی کوچک و امواج صوتی برای نقشه‌برداری از تجمعات متراکم ماهی ها و نهنگ‌های آبی در مناطق تغذیه آنها است.

اکنون برای اولین بار، محققان این اطلاعات را با اندازه گیری غلظت میکروپلاستیک در درون آب در سواحل کالیفرنیا تکمیل کرده اند. تجزیه و تحلیل جدید نشان داد نهنگ ها بیشتر تغذیه خود را در عمق 50 تا 250 متری زیر سطح آب انجام می دهند، جایی که محل بیشترین میزان تجمع میکروپلاستیک ها در اقیانوس است. براساس برآوردها تخمین زده می‌شود نهنگ‌های آبی روزانه 10 میلیون قطعه ریز پلاستیک می‌خورند.

این گروه همچنین تأثیرات افزایش میزان مصرف ریزپلاستیک ها را بر روی نهنگ‌های گوژپشت بررسی کردند که عمدتاً از شاه ماهی و ماهی آنچوی تغذیه می‌کنند و مشخص شد آنها روزانه 200000 قطعه میکروپلاستیک را می‌خورند. در همین حال، نهنگ‌های باله، هم کریل و هم ماهی و روزانه سه تا ۱۰ میلیون قطعه میکروپلاستیک را می‌خورند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده