هشدار درباره حضور نظامی آمریکا و انگلیس در یمن-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

هشدار درباره حضور نظامی آمریکا و انگلیس در یمن

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن از حضور نظامیان آمریکایی و انگلیسی در این کشور خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 08
کد خبر: ۱۵۸۱۵۷

به گزارش راهبرد معاصر، علی القحوم، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در مصاحبه با شبکه المیادین گفت: کنفرانسی که قرار است به زودی درباره امنیت آب‌ها برگزار شود، تصویر واضحی از تملک یمن بر عناصر قدرت را نشان خواهد داد و اینکه صنعا قدرت نظامی برای محافظت از توانمندی ها، حاکمیت و استقلال خود را در اختیار دارد.

القحوم در سخنان خود همچنین به حضور گسترده نظامی آمریکا و انگلیس در یمن اشاره کرد.

این عضو دفتر سیاسی انصارالله گفت: هیئت‌های نظامی بیگانه از مدت‌ها پیش به یمن آمده اند. آمریکایی‌ها در حضرموت حضور گسترده‌ای دارند. آن‌ها برای تأسیس پایگاه نظامی در حضرموت تلاش می‌کنند. همچنین، یک پایگاه نظامی در استان المهره تأسیس شده است که انگلیسی‌ها در آن حضور دارند.

وی افزود: آمریکایی‌ها در حضرموت و مناطق ساحلی در مکلا و الوادی مستقر هستند. آن‌ها همچنین برنامه‌هایی برای تحکیم مواضع خود و سیطره بر ثروت‌ها و مناطق جغرافیای مهم یمن دارند. دغدغه اصلی آمریکا در شرایط فعلی این است که اوضاع در یمن حالت نه جنگ و نه صلح باقی بماند.

علی القحوم در ادامه گفت: امارات برای ایجاد تغییرات جمعیتی در جزیره میون در تنگه راهبردی باب المندب تلاش می‌کند که اقدامی تجاوکارانه محسوب می‌شود.

این عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن ادامه داد: هدف تحرکات غربی در یمن، سیطره بر باب المندب است.

وی همچنین ضمن اشاره به تحرکات آمریکا، انگلیس و فرانسه در جزایر یمن، بر آمادگی برای دفاع از کرامت یمن تأکید کرد و افزود: نیرو‌های یمنی در دفاع از هیچ بخشی از خاک این کشور کوتاهی نخواهند کرد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده