سفر بارزانی به بغداد در آینده نزدیک-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

سفر بارزانی به بغداد در آینده نزدیک

منابع عراقی از سفر قریب الوقوع رئیس اقلیم کردستان عراق به بغداد برای بررسی موضوعات مهم خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - 2022 November 22
کد خبر: ۱۶۰۳۱۵

به گزارش راهبرد معاصر، یک منبع سیاسی مطلع عراقی از سفر قریب الوقوع «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق به بغداد برای بررسی شماری از پرونده‌های مورد اختلاف میان اقلیم و دولت فدرال خبر داد. این منبع گفت که بارزانی به زودی در راس یک هیئت بلندپایه به بغداد خواهد رفت.

 

منبع مذکور افزود که بارزانی در این سفر با «محمد شیاع السودانی»، نخست وزیر عراق و شماری دیگر از مسئولان دیدار خواهد کرد.

 

به گفته او، این هیئت، سهم اقلیم کردستان از بودجه، توافق نفت و شماری دیگر از مسائل و اختلافات میان بغداد و اربیل را بررسی خواهد کرد.

 

تداوم اختلافات میان دو حزب عمده کُرد بر سر دو وزارتخانه محیط زیست و بازسازی
«شریف سلیمان»، نماینده حزب دموکرات کردستان عراق تاکید کرد که حزب دموکرات و اتحادیه میهنی کردستان عراق بر سر دو وزارت محیط زیست و بازسازی عراق به توافق نرسیدند.

 

به گزارش خبرگزاری «واع»، وی گفت که دو حزب هنوز به توافق بر سر این دو وزارت نرسیدند و اختلافات همچنان ادامه دارد.

 

«شریف سلیمان» ضمن ابراز امیدواری از توافق قریب الوقوع دو حزب، تاکید کرد که حزب دموکرات به گفتگوی سازنده براساس حقوق انتخاباتی ایمان دارد.

 

این نماینده حزب دموکرات گفت که به نظر اتحادیه میهنی، دو وزارتخانه از چهار وزارتخانه حق این حزب است، اما به نظر ما سه وزارتخانه مختص کردها حق ما است.

 

همچنین «احمد الهرکی» از رهبران اتحادیه میهنی کردستان عراق هم در گفتگویی با بغداد الیوم از ادامه اختلافات با حزب دموکرات کردستان عراق درباره موضوعات مختلف از جمله دو پست کابینه یعنی وزارتخانه بازسازی و محیط زیست عراق خبر داد.

 

وی در عین حال از گفتگوی قریب الوقوع در این زمینه سخن گفت.

 

«غیاث سورچی» عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق اشاره حل نشدن مسئله تعیین نامزدهای وزارتخانه‌های محیط زیست و بازسازی عراق ، از آغاز دور جدید گفتگوهای دو حزب اصلی کُرد اقلیم طی هفته جاری در این خصوص خبر داد.

 

غیاث سورچی در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» با بیان اینکه مسئله تعیین و معرفی نامزدهای دو حزب اتحادیه میهنی و دموکرات کردستان عراق برای وزارتخانه های محیط زیست و بازسازی عراق هنوز حل نشده است ، گفت: دور جدید گفتگوهای این دو حزب در این خصوص طی هفته جاری آغاز خواهد شد.

 

سورچی افزود: هیئتی از حزب دموکرات کردستان عراق با اتحادیه میهنی در خصوص شماری از مسائل و مشکلات باقی مانده با دولت مرکزی و اقلیم کردستان و حل اختلافات بین طرفین و چالش‌های فرارو گفتگو خواهد کرد.

 

پارلمان عراق 13 اکتبر به 22 وزارت دولت «محمد شیاع السودانی» رای اعتماد داد و رای اعتماد به دو وزارتخانه محیط زیست و مسکن به تعویق افتاد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده