پامپئو: برنامه هسته‌ای ایران تهدیدی برای اسرائیل است-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

پامپئو: برنامه هسته‌ای ایران تهدیدی برای اسرائیل است

وزیر خارجه پیشین ایالات متحده با اتهام‌زنی به ایران در خصوص توافق با ایران به دولت بایدن هشدار داد و برنامه هسته‌ای ایران را تهدیدی برای رژیم صهیونیستی دانست.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 17
کد خبر: ۱۶۴۰۷۲

به گزارش راهبرد معاصر، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» در جریان سخنرانی در کنیسه شهرستان «پام بیچ» ایالت فلوریدا ضمن آن که «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده را یک «صهیونیست» خطاب کرد، بار دیگر در خصوص توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران هشدار داد.

 

پامپئو که در حال حاضر، شرکت در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ بعنوان نامزد جمهوری‌خواهان را بررسی‌ می‌کند، از سیاست‌های بایدن در قبال رژیم صهیونیستی و اوکراین حمایت کرد.

 

وی در ادامه در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه «نیویورک‌سان» بار دیگر اتهامات علیه جمهوری اسلامی را تکرار کرد و از دولت بایدن برای پیگیری توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرد و برنامه هسته‌ای ایران را تهدیدی برای موجودیت رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

 

پیش از این، پامپئو در گفت‌وگو با شبکه «فاکس نیوز» از تصمیم دولت بایدن برای ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین برای مقابله با روسیه حمایت کرده و گفته بود این موشک‌ها بازدارندگی را در منطقه احیا می‌کند.

 

اظهارنظر پامپئو در نشستی درباره «آینده روابط آمریکا و اسرائیل» با «الیانا جانسون» گزارشگر سابق «نیویورک سان» که هم‌اکنون سردبیر روزنامه «واشنگتن فری بیکن» است، مطرح شد.

 

دولت ترامپ علی‌رغم پایبندی جمهوری اسلامی به توافق هسته‌ای، به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد و سیاست «فشار حداکثری» را به امید وادار کردن ایران به پذیرش توافق مورد قبول ایالات متحده در پیش گرفت که البته نتیجه‌ای در برنداشت و به پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران منتهی شد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده