دو دستگی در ارتش رژیم صهیونیستی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

دو دستگی در ارتش رژیم صهیونیستی

تحلیلگر مسایل رژیم صهیونیستی تاکید کرد دودستگی در جامعه این رژیم، بر شرایط ارتش آن هم تاثیر گذاشته است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 17
کد خبر: ۱۶۴۱۷۴

به گزارش راهبرد معاصر عباس اسماعیل، تحلیلگر مسایل رژیم صهیونیستی تاکید کرد وجود طبقه‌های مختلف در ارتش رژیم اشغالگر، واقعیت است و نشانه‌های فعلی حاکی از آن است که دودستگی در داخل جامعه این رژیم، بر اوضاع ارتش هم تاثیر خواهد گذاشت. فقط طبقه فقیر و جریان صهیونیسم دینی به فراخوان نیرو‌های ذخیره ارتش صهیونیست‌ها پاسخ می‌دهند.

براساس گزارش المیادین، عباس اسماعیل افزود: این موضوع در رفتن صهیونیست‌های دینی به خدمت سربازی و خودداری یهودیان حریدی از رفتن به خدمت سربازی آشکار است. داده‌های اخیر ارتش رژیم صهیونیستی نشان داد فقط ۹ درصد از شاگردان مدارس یهودیان حریدی در ارتش خدمت می‌کنند. اما از جریان صهیونیسم دینی، ۸۳ درصد به سربازی می‌روند. یعنی یک قشر از جامعه رژیم صهیونیستی، از خدمت سربازی اجتناب می‌کنند، در حالی که اکثریت یک قشر دیگر به خدمت سربازی می‌روند.

او خاطر نشان کرد: ما با دو گروه از خاخام‌ها در رژیم صهیونیستی روبرو هستیم. موضوع تناقض آمیز آن است که یک جریان از خاخام‌ها، شاگردان خودشان را به خودداری از خدمت در ارتش تشویق می‌کنند و در مقابل، یک جریان از خاخام‌ها، شاگردان خودشان را به حضور پرقدرت در ارتش رژیم صهیونیستی دعوت می‌کنند. جریان خاخام‌های صهیونیست‌های دینی که نماینده راستگرایان افراطی دینی در رژیم صهیونیستی هستند، تلاش می‌کنند شاگردان مدارس دینی را به پیوستن به ارتش این رژیم تشویق کنند تا بیش از پیش، کنترل ارتش رژیم صهیونیستی را در دست بگیرند. آن‌ها می‌خواهند اصول و ارزش‌های دینی خودشان را به ارتش رژیم صهیونیستی تحمیل کنند که مهمترین آن‌ها تفکیک جنسیتی زنان و مردان در ارتش رژیم صهیونیستی است. این چالش برای ارتش رژیم صهیونیستی در آینده تشدید خواهد شد. زیرا تعداد شاگردان مدارس صهیونیسم‌های دینی به شدت افزایش یافته است.

او افزود: جریان صهیونیسم دینی از سال ۱۹۶۵ با ارتش رژیم صهیونیستی توافق کردند که یهودیان متدین یک سال در مدارس دینی تحصیل کنند و تورات، تلمود و احکام شریعت یهودی را بیاموزند و سپس برای دو یا سه سال خدمت به ارتش بروند و سپس تحصیل علمی خودشان را تکمیل کنند. در دهه هشتاد، این جریان، دو درصد از افسران ارتش را به خودش اختصاص می‌داد، اما امروز آمار‌ها نشان می‌دهد ۳۰ تا ۴۰ درصد افسران ارتش رژیم صهیونیستی از این جریان هستند و حتی در بعضی یگان‌ها ۶۰ درصد افسران را تشکیل می‌دهند. در حالی که تعداد آن‌ها از مجموع یهودیان در رژیم صهیونیستی، کمتر از ۱۶ درصد است؛ بنابراین تعداد آن‌ها در ارتش تقریبا سه برابر تعداد آن‌ها در جامعه رژیم صهیونیستی است.

عباس اسماعیل گفت: این شرایط به معنای آن است که ارتش رژیم صهیونیستی در آینده بیش از پیش با مشکل پیروی از دستور ارتش یا خاخام‌ها مواجه خواهد شد که این شرایط می‌تواند باعث درگیری بین خود یهودیان از جریان‌های مختلف شود. فرمانده لشکر کرانه باختری در ارتش رژیم صهیونیستی از جریان صهیونیسم دینی است. طرفداران جریان صهیونیسم دینی بیشتر در نیروی زمینی خدمت می‌کنند، در حالی که افراد ثروتمند و ساکنان شهر‌ها در یگان‌های فناوری و اطلاعاتی خدمت می‌کنند./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده