نوری المالکی: آمریکا از دلار به عنوان سلاح استفاده می‌کند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

نوری المالکی: آمریکا از دلار به عنوان سلاح استفاده می‌کند

نخست وزیر اسبق عراق درپی بروز تلاطم در بازار ارز این کشور آمریکا را متهم کرد که از دلار به عنوان سلاح استفاده می‌کند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۹ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 21
کد خبر: ۱۶۹۴۹۴

به گزارش راهبرد معاصر نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق تاکید کرد بحران دلار با برخی تخلفات از جمله قاچاق و دستکاری برخی بانک‌ها و تاجران مرتبط است.

براساس گزارش موازین نیوز، المالکی افزود: آمریکا از دلار به عنوان یک سلاح استفاده می‌کند و بر اوضاع در عراق نظارت دارد.

نخست وزیر اسبق عراق بیان کرد که اکنون در عراق هیچ نیروی نظامی خارجی با تجهیزات زرهی حضور ندارد. دولت السودانی (نخست وزیر عراق) باید پس از پایان صد روز نخست ارزیابی شود.

المالکی با اشاره به اینکه بحران دلار از لحاظ سیاسی سوء استفاده شده و برخی طرف‌ها هستند که از نتایج تشکیل دولت خرسند نیستند، گفت که نگرانی وجود دارد که پیامد‌های دلار در عراق همانند برخی از کشور‌های همجوار باشد.

افزایش تدریجی بهای دلار در عراق بعد از آن آغاز شد که بانک مرکزی عراق در نتیجه تحریم وزارت خزانه داری آمریکا، چندین بانک و موسسه مالی این کشور را به بهانه احتمالی تامین مالی تروریسم از ورود به خرید و فروش ارز منع کرد.

تعدادی از ناظران اقتصادی عراق می گویند وزارت خزانه داری آمریکا اخیرا سه بانک را از ورود به حراج ارز منع کرده و همچنین مانع از حواله های ۱۴ بانک شده و حواله ها را برگشت داده است؛ مساله ای که باعث شده بسیاری از بازرگانان، دلار نقد را در مقادیر زیاد خریداری کنند و همین امر، باعث افزایش بهای دلار شد./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده