اجرای طرح بی‌سابقه شهرک‌سازی در کرانه باختری-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

اجرای طرح بی‌سابقه شهرک‌سازی در کرانه باختری

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از تدارک کابینه بنیامین نتانیاهو برای تدوین طرح بی سابقه شهرک‌سازی در کرانه باختری خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 25
کد خبر: ۱۷۰۲۲۲

به گزارش راهبرد معاصر، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنند که کابینه این رژیم به نخست‌وزیری «بنیامین نتانیاهو» با طرح بی‌سابقه‌ای در شهرک‌سازی، گامهایی اساسی برای مشروعیت‌بخشی و افزایش شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری بر می‌دارد.

 

بر اساس این گزارش، کابینه نتانیاهو در حال تدارک یک طرح بی‌سابقه شهرک سازی در کرانه باختری است. در همین راستا، روزنامه «اسرائیل هیوم» در خبری اختصاصی در صفحه نخست خود نوشت: «دولت طرح بی‌سابقه‌ شهرکسازی در یهودا و السامره (کرانه باختری) تدوین می‌کند و گامهای مهمی برای مشروعیت بخشی و افزایش شهرک‌های یهودی در آنجا اتخاذ خواهد کرد».

 

به نوشته این روزنامه، مهمترین مسأله در طرح مذکور، «تصویب هزاران طرح ساخت و ساز و ثبت رسمی اطلاعات میلیونها فلسطینی، حذف اداره مدنی از وزارت امنیت است. انتظار می رود شورای عالی برنامه‌ریزی و ساخت و ساز در یهودا و السامره، ۱۸۰۰۰ واحد مسکونی جدید را در ماه‌های آینده تصویب کند».

 

 

بر اساس این گزارش، از این به بعد، این شورا به جای هر سه ماه یک‌بار، هر ماه جلسه تشکیل خواهد داد و هدف از آن، تصویب آپارتمان‌سازی و احداث موسسات عمومی است. یک کمیته کوچک شورای عالی نیز برای تصویب احداث ساختمان‌های آموزشی و صنعتی تشکیل می شود که هر دو هفته یک‌بار جلسه خواهد داشت.

 

به نوشته این روزنامه، کلیه طرح‌های ساخت‌وسازی که به واسطه کابینه سابق متوقف شده بود، تکمیل و از سرگرفته خواهد شد و اجرای قوانین زیست محیطی، به ویژه در جوامع عرب محدودتر و سختگیرانه‌تر خواهد شد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار