دنیا مبهوت عملکرد ایران در محو تروریسم بین‌المللی-راهبرد معاصر
سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی محسن رضایی: مجلس آینده نیاز به وحدت‌ در درون و هم‌افزایی با قوای دیگر دارد کدام مجلس در رأس امور است؟ ۱+۳ گزینه مطرح برای ریاست مجلس خبرگان امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند حضور ناو سپاه در محل استقرار نیروهای آمریکایی در نزدیکی جزیره گارسیا سفر رئیس اقلیم کردستان به تهران و هیاهوی غرب سخنگوی دولت: انتخاب ارکان داخلی مجلس با نمایندگان منتخب است آیت الله رئیسی: رابطه بین ایران و آذربایجان ناگسستنی است بانکی‌پور: امیدواریم در پنج سال آینده به نرخ باروری ۲.۵ برسیم سرلشکر سلامی: در عملیات وعده صادق قلب استکبار را هدف گرفتیم وزیر کشور: کمبودهای قانونی درباره نگهداری حیوانات را باید تکمیل کنیم قالیباف: گزارش نظارتی در خصوص تامین اقلام اساسی سه شنبه در مجلس قرائت می‌شود ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران برای بررسی سیل مشهد دستور کار مجلس امروز 30 اردیبهشت 1403
ابوالفضل ظهره وند، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

دنیا مبهوت عملکرد ایران در محو تروریسم بین‌المللی

ابوالفضل ظهره وند، کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه کار ملت ایران و مدافعان حرم در از بین بردن داعش همچنان دنیا را مبهوت کرده است، گفت: ایستادگی ملت ایران در برابر قدرت‌های بزرگ جهان برای نهادینه کردن دستور خداوند در زندگی بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود.
ابوالفضل ظهره وند، کارشناس مسائل سیاسی
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 08
کد خبر: ۱۷۱۷۰۴

دنیا سردرگم عملکرد ایران در محو تروریسم بین‌المللی

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ ایران اسلامی از بدو پیروزی انقلاب سال 1357 تاکنون شاهد دستاوردهای بسیاری در حوزه های مختلف ازجمله سیاسی و اجتماعی بوده است. دستیابی به مردم سالاری برخاسته از دین و معنویت، حکومت انتخابی و تبدیل نظام طاغوتی به نظام مردم سالار، برگزاری انتخابات مختلف و نقش دادن به مردم در مدیریت کشور و تعیین مدیران، دست به دست شدن مدیریت اجرایی کشور و فضای آزاد نقد و اصلاح، تذکر و مخالفت سیاسی  و در یک کلام، یکپارچه سازی ملت از مهمترین دستاوردها در حوزه سیاسی و اجتماعی به شمار می رود. معاندان با سیاه نمایی دستاوردها در حال انحراف افکار عمومی هستند و نمی خواهند مردم واقعیت دستاوردهای مهم کشور را بدانند.

گروه تروریستی داعش به عنوان گروه نیابتی از طرف غرب که با دلارهای نفتی سعودی و حمایت های لجستیکی آمریکا و رژیم صهیونیستی تا بن دندان مسلح بود، نتوانست در برابر استواری نیروهای نظامی ایران دوام بیاورد


ابوالفضل ظهره وند، کارشناس مسائل سیاسی درباره مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی به «راهبرد معاصر» گفت: ایستادگی و مقاومت ملت ایران به صورت یکپارچه در برابر قدرت های بزرگ جهان برای نهادینه کردن دستور خداوند در زندگی بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران به شمار می رود که نظام جمهوری اسلامی را پا برجا نگاه داشته است. شکوه تحقق این موضوع را می توان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دفاع از کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس مشاهده کرد.


وی افزود: این شیوه‌ از مقاومت و ایستادگی در برابر جبهه کفر در آن زمان که دو اردوگاه غرب و شرق همگی در یک اردوگاه برای نابودی گفتمان الهی و دینی ایستادند، بی نظیر بود، زیرا جهان تا آن زمان چنین صف بندی ای به خود ندیده بود.


کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: آنچه ملت ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در پیش گرفت، راهبرد دفاعی-امنیتی بود که جهان در چند قرن اخیر تجربه چنین موضوعی را نداشت. جهانیان باور نمی کردند ملتی با کمترین امکانات بتواند در مقابل دشمنانی تا بن دندان مسلح یکپارچه بایستد و از هویت دینی و خواست منطقی خود دفاع کند؛ لذا آنچه مردم ایران به منصه ظهور رساندند که هنوز برای جهانیان قابل درک نیست، امروز جزو موضوعاتی است که  در دانشکده های نظامی غرب روی آن تبادل نظر می شود.


ظهره وند گفت: نوع دیگری از مقاومت دفاعی و نظامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در عملکرد مدافعان حرم قابل بررسی است. گروه تروریستی داعش به عنوان گروه نیابتی از طرف غرب که با دلارهای نفتی سعودی و حمایت های لجستیکی آمریکا و رژیم صهیونیستی تا بن دندان مسلح بود، نتوانست در برابر استواری نیروهای نظامی ایران دوام بیاورد. قدرت ایمان مردم به نیروهای ایرانی توانایی داد با حداقل امکانات بتوانند با شیوه و رویکرد هشت سال دفاع مقدس این بار گروهی تروریستی که تهدید شماره یک جهان بود، نابود کنند.


کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: کاری که ملت ایران و مدافعان حرم در زمینه از بین بردن داعش انجام دادند، همچنان دنیا را مبهوت کرده است و بانیان شکل گیری داعش همچنان متوجه علت شکست خود نشده اند. با اینکه چندین تریلیون دلار برای تحقق خواست خود برای حضور داعش در منطقه هزینه کردند، اما بدون هیچگونه نتیجه‌ای سرمایه‌گذاری بزرگشان از دست رفت؛ موضوعی که تنها دلیل آن برخواسته از رویکرد و تفکر اسلامی مردم ایران است.

آنچه در دل مردم ایران و در عمل قابل مشاهده است، جزو معجزات الهی به شمار می رود


شفیعی گفت: آنچه در بیش از 40 سال گذشته موجب دست برتر و پیروزی مردم ایران و انقلاب شکوهمند اسلامی شده، وجود سربازانی است که وارد صحنه می شوند، سربازانی تکلیف گرا که خود را در محضر خدا می بینند، با خدا معامله می‌کنند و به این موضوع اعتقاد دارد در صحنه چنین نبردی ملائک به آنها کمک می کنند.


وی افزود: آنچه در دل مردم ایران و در عمل قابل مشاهده است، جزو معجزات الهی به شمار می رود، بنابراین چنین لشکر و مردمانی اگر با اعتقاد وارد هر صحنه ای شوند، قطعاً شکست ناپذیر خواهند بود، به همین دلیل دشمن از مردم ایران و تفکر انقلابی آنها بسیار بیم دارد.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده