روسیه خواستار روشنگری آمریکا درباره حادثه نورد استریم شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

روسیه خواستار روشنگری آمریکا درباره حادثه نورد استریم شد

پس از ارائه گزارش یک خبرنگار درباره دست داشتن سازمان سیا در انفجار خط لوله نورد استریم، وزارت خارجه روسیه از آمریکا خواست پاسخگوی سوالات درباره گزارش‌های منتشر شده درباره دست داشتن این کشور در انفجار خط لوله نورد استریم باشد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۸ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 08
کد خبر: ۱۷۲۴۱۱

به گزارش راهبرد معاصر وزارت خارجه روسیه از آمریکا خواست درباره گزارش دست داشتن سازمان سیا در انفجار خط لوله نورد استریم روشنگری کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: ما از کاخ سفید می‌خواهیم درباره حقایق ماجرا روشنگری کند. آمریکا اکنون باید درباره حقایقی که روشن شده است توضیح دهد.

درخواست زاخارووا پس از آن مطرح می‌شود که سیمور هرش (Seymour Hersh)، روزنامه نگار کهنه کار و برجسته آمریکایی که جایزه پولیتزر را نیز در کارنامه کاری خود دارد، مدعی شد انفجار خط لوله گاز نورد استریم در زیر دریای بالتیک به دستور کاخ سفید و طی عملیات مخفی از سوی سازمان سیا انجام شده است.

با این حال، کاخ سفید امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: ادعا‌های این روزنامه نگار تحقیقی کاملا نادرست و ساختگی است.

تحقیقات مستقل دانمارک و سوئد که انفجار لوله نورد استریم در آب‌های حوزه اقتصادی آن‌ها انجام شده نشان داد این انفجار یک خرابکاری است. با این حال، هیچ شواهد متقنی برای متهم کردن افراد، گروه و یا کشوری در این حادثه یافت نشده است.

روسیه می‌گوید کشور‌های غربی درباره این ماجرا موضوعی را مخفی می‌کنند و به همین دلیل اجازه تحقیقات مسکو در این زمینه را نمی‌دهند.

گفتنی است انفجار سال گذشته در خط لوله گاز نورد استریم یک و دو که گاز روسیه را از طریق دریای بالتیک به اتحادیه اروپا منتقل می‌کرد، باعث قطع دسترسی کشور‌های قاره سبز به گاز ارزان مسکو و نیز کاهش درآمد‌های صادراتی روسیه شد.

تحقیقات بعدی درباره این حادثه نشان داد که انفجار خط لوله نورد استریم یک اقدام عمدی بوده است. با این حال، تاکنون هیچ عاملی درباره این خرابکاری شناسایی نشده است. روسیه کشور‌های غربی را متهم به انفجار این خط لوله با هدف کاهش درآمد‌های این کشور می‌کند. در مقابل، کشور‌های غربی مسکو را متهم به انفجار این خط لوله به منظور تحت فشار قرار دادن اتحادیه اروپا در فصل زمستان می‌کنند./باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار