ماجرای نیمکت نشینی ستاره پرسپولیس-راهبرد معاصر

ماجرای نیمکت نشینی ستاره پرسپولیس

شنیده ها حاکی است که در بازی مقابل هوادار، قرار نبود مهدی ترابی نیمکت نشین شود.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 14
کد خبر: ۱۷۳۰۸۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ مهدی ترابی تا قبل از جام جهانی و بازی‌های این فصل لیگ برتر عملکرد خوبی در پرسپولیس نداشت؛ عملکرد ضعیف ترابی در چند بازی باعث شد تا بعضی از پیشکسوتان پرسپولیس به یحیی گل‌محمدی توصیه کردند که این بازیکن را نیمکت‌نشین کند. با این حال ترابی یکی از بازیکنان محبوب کی‌روش به حساب می‌آمد و با وجود نمایش‌های ضعیف در لیگ برتر به اردوی تیم ملی دعوت شد.

 

عملکرد خوب در اردوها و تمرینات تیم ملی رضایت کی‌روش از ترابی را در پی داشت و حضور ستاره پرسپولیس در جام جهانی قطعی شد. ترابی یکی از بازیکنانی بود که دومین جام جهانی خود را تجربه می‌کرد. ستاره پرسپولیس در چند فصل گذشته در روسیه فرصت بازی کردن به دست نیاورد ولی کی‌روش در قطر و در همان اولین بازی به او میدان داد تا نشان دهد حساب زیادی روی این بازیکن و خلاقیتش باز کرده است.

 

ترابی در هر ۳ بازی ایران در جام جهانی به میدان رفت و نمایش‌های خوبی هم داشت. ترابی حتی بعد از جام جهانی و با شروع مجدد بازی‌های لیگ برتر هم جزو خوب‌های تیمش بود. در دربی دو پاس گل داد و نشان داد حضورش در جام جهانی اتفاقی نبود. پرسپولیس در فاز هجومی وابستگی زیادی به مهدی ترابی دارد و بازی‌های این تیم نشان می‌دهد هروقت مهدی روی فرم باشد، پرسپولیس در خلق موقعیت خوب کار می‌کند.

 

با این حال ترابی در چند بازی اخیر تیمش روند خوبی نداشت. هرچند کل تیم پرسپولیس شرایط خوبی در چهار بازی گذشته نداشتند و فقط موفق شدند صنعت نفت انتهای جدولی را ببرند، ولی افت ستاره ای مثل ترابی هم مشهود بود. پرسپولیس درحالی در هفته بیستم به مصاف هوادار رفت و مقابل این تیم مغلوب شد که برای اولین بار در این فصل ترابی نیمکت نشین شد و خبری از حضور شماره ۹ قرمزها در ترکیب اصلی نبود. اتفاقی که باعث تعجب خیلی‌ها شد و هواداران حاضر در ورزشگاه هم وقتی دیدند این بازیکن نیمکت نشین شده، حسابی تعجب کردند.

 

نکته عجیب ماجرا این است که در ابتدا قرار بود ترابی در ترکیب اصلی پرسپولیس به میدان برود و مثل همیشه در سمت چپ خط میانی بازی کند. با این حال فقط در فاصله چند ساعت مانده تا شروع بازی، تصمیم گل محمدی عوض شد و ترابی روی نیمکت قرار گرفت تا سعید صادقی فیکس بازی کند.

 

در واقع قرار بود صادقی به جای محمد عمری در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار بگیرد ولی ناگهان نظر یحیی عوض شد و عمری به جای ترابی در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت. هنوز دلیل اصلی این تصمیم گل محمدی مشخص نشده ولی به نظر می‌رسد سرمربی پرسپولیس با این کار یک پیغام مهم به ستاره‌های تیمش داده و خواسته به آن‌ها بگوید که اگر خوب کار نکنند، جایی در ترکیب اصلی نخواهند داشت و باید نیمکت نشین شوند./ خبرورزشی

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده