ایران، عراق و عربستان تولید نفت مجموعه اوپک را کاهش دادند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

ایران، عراق و عربستان تولید نفت مجموعه اوپک را کاهش دادند

اوپک در گزارش ماهانه خود از کاهش ۴۹ هزار بشکه‌ای تولید نفت این مجموعه در ماه ژانویه به خصوص با کاهش تولید ایران، عراق و عربستان خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 15
کد خبر: ۱۷۳۲۷۵

به گزارش راهبرد معاصر، سازمان اوپک در گزارش ماهانه خود از کاهش ۴۹ هزار بشکه‌ای تولید نفت این مجموعه در ماه ژانویه درپی کاهش تولید عربستان و عراق و ایران خبر داد.



به گزارش پایگاه خبری اقتصادی «الطاقة»، سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که ۱۳ کشور عضو در ماه ژانویه ۲۰۲۳ مجموعا ۲۸.۸۷۶ میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده‌اند که در حالی که تولید آن‌ها در ماه دسامبر ۲۰۲۲ معادل ۲۸.۹۲۶ میلیون بشکه در روز بوده است.



این گزارش افزود: این کاهش تولید در راستای توافق اوپک پلاس برای کاهش یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت از ماه نوامبر ۲۰۲۲ تا دسامبر ۲۰۲۳ بوده است. این کاهش کلی نتیجه کاهش تولید بزرگ‌ترین تولیدکنندگان شامل عربستان و عراق بوده است.



عربستان در این ماه تولید نفت خود را روزانه ۱۵۶ هزار بشکه کاهش داده و به ۱۰ میلیون و ۳۱۹ هزار بشکه در روز رسانه است. عراق نیز با کاهش ۴۶ هزار بشکه‌ای تولید نفت خود ۴ میلیون و ۴۲۴ هزار بشکه نفت تولید کرده است. همچنین ایران با کاهش ۲۲ هزار بشکه‌ای نفت خود روزانه ۲ میلیون و ۵۵۷ هزار بشکه نفت تولید کرده است.



در این میان، ۶ کشور نیجریه، آنگولا، ونزوئلا، کونگو و امارات تولید نفت خود را افزایش داده‌اند که بیشترین افزایش مربوط به نیجریه با ۶۵ هزار بشکه و کم‌ترین افزایش مربوط به امارات با ۲ هزار بشکه بوده است. الجزایر نیز در ماه ژانویه تولید نفت خود را ثابت نگه داشته است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده