امیرعبداللهیان: قابل قبول نیست گروه‌های تروریستی از اقلیم شمال عراق تهدیدی علیه امنیت ملی ایران باشند-راهبرد معاصر

امیرعبداللهیان: قابل قبول نیست گروه‌های تروریستی از اقلیم شمال عراق تهدیدی علیه امنیت ملی ایران باشند

وزیر امور خارجه گفت: «به هیچ وجه برای جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست که گروه‌های تروریستی و تجریه طلب از مبدا اقلیم شمال عراق بخواهند تهدیدی علیه امنیت ملی ایران باشند.»
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۲ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 23
کد خبر: ۱۷۴۲۴۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ حسین امیرعبدللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور دیدار و رایزنی با مقامات عراق به بغداد سفر کرده است، در جمع خبرنگاران در خصوص دستاوردهای این سفر و ملاقات‌های خود گفت: «در دیداری که با جناب آقای نخست وزیر، رییس جمهور، وزیر محترم امور خارجه عراق و همچنین رییس پارلمان این کشور داشتیم، موضوعات متنوعی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.»

 

وی ادامه داد: «بخش اول سفر ما متمرکز بود بر همکاری‌های دوجانبه به ویژه در چارچوب همکاری‌های اقتصادی و تجاری. زیرساخت‌هایی در حال تکمیل شدن برای توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های تجاری دو کشور است. از جمله اتصال خطوط راه آهن و موضوع انتقال مستقیم کالا به کشورهای دو طرف.

 

وزیر امور خارجه ایران افزود: «همچنین در مسئله امنیت مرزها با مقامات عالی رتبه عراق گفتگو کردیم. به هیچ وجه برای جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست که گروه‌های تروریستی و تجریه طلب از مبدا اقلیم شمال عراق بخواهند تهدیدی علیه امنیت ملی ایران باشند. این موضوع را از زبان مقامات عراق در بغداد به صراحت شنیدیم که عراق اجازه نخواهد داد این وضعیت ادامه پیدا کند. مکانیزمی در این رابطه در سطح کمیته عالی امنیتی بین دو کشور در ماه‌های اخیر روشن و مشخص شده که امیدواریم که هر چه زودتر نهایی شود و عملیات اجرایی آن را شاهد باشیم.»

 

وی همچنین در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین گفت: «من با استفاده از فرصت می‌خواهم اشاره‌ای داشته باشم به جنایات روز جاری رژیم صهیونیستی در نابلس. صهیونیست‌ها در کرانه باختری در هفته‌های اخیر از جنین تا نابلس جنایات بزرگی را مرتکب شدند. به شهادت رساندن جمع زیادی از زنان، نوجوانان و کودکان فلسطینی توسط دولت غاصب اسرائیل که در سطح یک رژیم نامشروع و آپارتاید عمل می‌کند.»

 

امیرعبداللهیان ادامه داد: صهیونیست ها با بحران‌های چندلایه داخلی مواجه‌اند. دولت نتانیاهو در حال فروپاشی است. آنها به دنبال این هستند با ارتکاب چنین جنایاتی بر این افتضاح بحران‌های چند لایه داخلی سرپوش بگذارند اما انچه امروز در کرانه باختری شاهد هستیم اثبات می‌کند که امروز مقاومت فقط در غزه جریان ندارد بلکه سراسر کرانه باختری مرکزی شده برای استمرار مقاومت و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی.»

 

وی همچنین در پاسخبه سوالی در خصوص حمله چند روز گذشته این رژیم به سوریه گفت: اخیرا در سفری که به سوریه داشتم و در دیدارم با آقای بشار اسد در جریان قرار گرفتم که حکومت سوریه برای مقابله به اینگونه جنایات صهیونیست‌ها طراحی قوی را در دست تهیه دارد و نسبت به مقابله با این جنایت واکنش قوی و لازمی را در مقابل رژیم صهیونیستی هم داشته‌اند و بنا به دلایلی اعلام شدن و رسانه‌ای شدن آن را خیلی مورد توجه قرار ندادند و هم در آینده برنامه‌های متنوعی را برای توقف این جنایات در اختیار دارند.»/ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده