برزیل: روابط خوبی با تهران داریم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

برزیل: روابط خوبی با تهران داریم

مشاور رئیس‌جمهور برزیل در امور بین‌الملل، نگرانی آمریکا و رژیم صهیونیستی از پهلو گرفتن کشتی‌های ایرانی در ریودوژانیرو را تعجب‌آور توصیف کرد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 04
کد خبر: ۱۷۵۳۷۶

به گزارش راهبرد معاصر سلسو آموریم گفت: واکنش آمریکا و اسرائیل در انتقاد از حضور دو کشتی جنگی ایران در بندر ریودوژانیرو برزیل، عجیب است.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه سابق برزیل و مشاور ویژه فعلی ریاست جمهوری در امور بین‌الملل در گفتگو با رسانه برزیلی او گلوبو افزود: ایران دشمن ما نیست. ما روابط عادی و خوبی با ایران داریم و طبق قوانین بین‌المللی دریایی عمل می‌کنیم، این یک تصمیم حاکمیتی ماست.

مشاور لولا داسیلوا، رئیس‌جمهوری فعلی برزیل تاکید کرد: ما هیچ دلیلی نداریم که فکر کنیم کشتی‌ها در یک فعالیت غیرقانونی و نامشروع شرکت می‌کنند، اما هرکسی حق دارد هر چه می‌خواهد فکر کند. این یک واکنش تعجب‌آور است.

فشار‌های واشنگتن بر برزیل برای آنکه به حضور کشتی‌های ایرانی در خاک خود اجازه ندهد، رد شد و به دنبال مجوز دولت لولا داسیلوا، کشتی‌های جنگی ایران، مکران (IRIS Macran) و دنا (IRIS Dena) یکشنبه گذشته در ریودوژانیرو پهلو گرفتند و تا امروز چهارم مارس (۱۳ اسفند) در آنجا خواهند ماند./باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار