برزیل: آمریکا در اوکراین «تشویق به جنگ» می‌کند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

برزیل: آمریکا در اوکراین «تشویق به جنگ» می‌کند

رئیس‌جمهور برزیل گفت، ایالات متحده به جای تشویق به جنگ در اوکراین باید گفت‌وگوهای صلح را آغاز کند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 15
کد خبر: ۱۷۹۶۷۲

به گزارش راهبرد معاصر، «لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور برزیل امروز (شنبه) تأکید کرد که ایالات متحده باید از «تشویق به جنگ» در اوکراین دست بردارد و «گفت‌وگو درباره صلح را آغاز کند».

 

داسیلوا در پایان دیدار خود با «شی جینپینگ» رئیس‌جمهور چین در جمع خبرنگاران در پکن گفت: «ایالات متحده باید تشویق به جنگ را متوقف کند و گفت‌وگو درباره صلح را آغاز کند. اتحادیه اروپا نیز باید گفت‌وگو درباره صلح را آغاز کند».

 

رئیس‌جمهور برزیل با تأکید درباره نقش آمریکا در تشدید جنگ اوکراین گفت که زمانیکه غرب گفت‌وگو درباره صلح در اوکراین را آغاز کنند، در «این شرایط جامعه بین‌المللی می‌توانند رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین و رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی را متقاعد کنند که صلح به نفع کل جهان است».

 

سفر لولا به چین بر تقویت روابط و ابلاغ این پیام صورت گرفته است که «برزیل به عنوان یک بازیگر کلیدی به صحنه جهانی بازگشته است».

 

لولا قبل از سفر خود به پکن پیشنهاد ایجاد گروهی از کشورها برای میانجیگری در جنگ اوکراین را مطرح کرده بود و گفته بود که در این خصوص در پکن با مقام‌های این کشور بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

 

رئیس‌جمهور برزیل در پاسخ به سؤالی در ارتباط با پیشرفت درباره این ابتکارعمل پس از گفت‌وگو با شی از ارائه جزئیات خودداری کرد و گفت: «صبور بودن برای گفت‌وگو با پوتین و زلنسکی مهم است اما مهم‌تر از همه، متقاعد کردن کشورها به اینکه اراسل تسلیحات (به اوکراین) تشویق به جنگ است و باید این روند را متوقف کنند».

 

کشورهای غربی از جمله ایالات متحده آمریکا از یکسال پیش با شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین با عرضه تسلیحات به اوکراین تنها بر آتش ناآرامی‌های این کشور افزوده‌اند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار