انجام حملات موشکی به سراسر اوکراین و قطعی برق در این کشور-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

انجام حملات موشکی به سراسر اوکراین و قطعی برق در این کشور

امروز پنجشنبه دست کم ۱۰ منطقه در اوکراین هدف حملات موشکی روسیه قرار گرفت.
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۹ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 09
کد خبر: ۱۷۶۰۹۳

به گزارش راهبرد معاصر؛  موج جدید حملات روسیه به اوکراین در حالی صورت گرفته است که درگیری نظامی بین مسکو و کی‌یف در شرق منطقه راهبردی «باخموت» در جریان است.

 

اوکراین اعلان داشت که بیش از نیمی از موشک‌های شلیک شده به سمت دست کم 10 منطقه از کشور را ساقط کرده است.

 

وزارت دفاع روسیه با اشاره به اینکه این حملات با استفاده از موشک‌های ابرصوت کینژال صورت گرفته، اعلام کرد که در واکنش به اقدام‌های تروریستی روز 2 مارس رژیم کی‌یف در منطقه بریانسک، نیروهای مسلح روسیه یک حمله تلافی جویانه گسترده انجام دادند.

 

مسکو پنجشنبه هفته گذشته از نفوذ یک گروه مسلح اوکراینی به استان مرزی بریانسک روسیه و کشته شدن دو غیرنظامی خبر داده بود اما کی‌یف این مساله را رد کرده است.

 

همچنین تنش‌ها در مناقشه بین روسیه و اوکراین در منطقه جدایی طلب «ترانسنیستریا» مولداوی بالا گرفته و مقام‌های تحت حمایت مسکو در این منطقه، کی‌یف را متهم به طراحی یک حمله تروریستی کردند.

 

موج حملات روز پنجشنبه روسیه منطقه لویو در غرب اوکراین را هدف قرار داد و همچنین خارکیف دومین شهر بزرگ در شمال شرقی این کشور را بدون آب، برق و گرما گذاشت.

 

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین گفت که روسیه دوباره در تلاش برای ترساندن اوکراینی‌ها، 81 موشک شلیک کرد و به تاکتیک‌های رنج آور خود بازگشته است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده