اعتراض روسیه درباره اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در سوریه-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

اعتراض روسیه درباره اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در سوریه

معاون مرکز روسی آشتی طرف‌های متخاصم در سوریه گفت که نظامیان اشغالگر آمریکایی در استان الحسکه دست به اقدامات تحریک‌آمیز زده‌اند که با اعتراض رسمی مسکو همراه شده است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 01
کد خبر: ۱۷۷۹۸۲

به گزارش راهبرد معاصر، بعد از ادعاهای واشنگتن درباره فعالیت‌های گروه‌های مقاومت در سوریه علیه نظامیان آمریکایی، روسیه از اقدامات تحریک‌آمیز نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا در شمال سوریه پرده برداشت.

 

دریاسالار «اولگ گورینوف» معاون مرکز روسی «آشتی طرف‌های متخاصم در سوریه» شامگاه جمعه گفت که نظامیان اشغالگر آمریکایی در استان الحسکه واقع در شمال سوریه دست به اقدامات تحریک‌آمیز زده‌اند.

 

گورینوف در مصاحبه با خبرگزاری «تاس»، توضیح داد: «اقدامات تحریک‌آمیز یگان‌های نیروهای مسلح آمریکا در استان الحسکه ثبت شده است. در جریان گشت‌های مشترک روسیه و ترکیه، حرکت دو گشت ائتلاف موسوم به ضد تروریسم در مسیرهای تعیین‌نشده ردیابی شد».

 

وی با بیان اینکه روسیه نسبت به این اقدامات تحریک‌آمیز آمریکایی‌ها اعتراض رسمی خود را ابلاغ کرده است، اظهار داشت که نقض قراردادهای رفع منازعه توسط ائتلاف غربی، توازن شکننده قوا را که با تلاش روسیه در منطقه به دست آمده است، به خطر انداخته و بر تحولات تأثیر منفی می‌گذارد.

 

این مقام روس در ادامه خبر داد که طی ۲۴ ساعت گذشته، چهار مورد گلوله‌باران منطقه کاهش تنش ادلب از سمت مواضع گروه‌های تروریستی جبهه‌النصره و حزب ترکستان اسلامی در سوریه ثبت شده است.

 

به نوشته تاس، گورینوف همچنین افزود که یک سرباز سوری در تیراندازی تروریست‌های تک‌تیرانداز به نیروهای دولتی زخمی شده است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده