وزیر خارجه سوریه پس از ۱۲ سال وارد مصر شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

وزیر خارجه سوریه پس از ۱۲ سال وارد مصر شد

وزیر خارجه سوریه پس از ۱۲ سال، به مصر سفر کرد و قرار است با همتای مصری خود درباره برقراری مجدد روابط دوجانبه گفتگو کند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 01
کد خبر: ۱۷۸۰۱۷

به گزارش راهبرد معاصر. شبکه خبری المیادین اعلام کرد که «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه پس از حدود ۱۲ سال وارد کشور مصر شد و قرار است که المقداد در این سفر با «سامح شکری» همتای مصری خود دیدار کند.

 

پیش از این وزارت امور خارجه و مهاجران سوریه اعلام کرده بود که این سفر به دعوت سامح شکری انجام می‌شود و در جریان این سفر در مورد تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور برادر و آخرین تحولات منطقه و جهان بحث و تبادل نظر خواهد شد.

 

وزیر امور خارجه مصر ۲۷ فوریه گذشته از دمشق بازدید کرد و پیام عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر را به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه ابلاغ کرد.

 

سفر المقداد به قاهره، نخستین سفر رسمی وزیر امور خارجه سوریه به مصر از زمان آغاز بحران و توطئه خارجی این کشور در سال ۲۰۱۱ میلادی به شمار می‌آید./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده