تازه‌ترین آمار تلفات زلزله ترکیه منتشر شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

تازه‌ترین آمار تلفات زلزله ترکیه منتشر شد

وزیر کشور ترکیه اعلام کرد تلفات زلزله ویرانگر بهمن‌ماه در جنوب شرق این کشور به ۵۰ هزار و ۳۹۹ نفر رسید و با ادامه شناسایی اجساد، همچنان امکان افزایش وجود دارد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 05
کد خبر: ۱۷۸۵۰۴

به گزارش راهبرد معاصر، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه چهارشنبه (پنجم آوریل) اعلام کرد تلفات زلزله ویرانگر فوریه در جنوب شرق این کشور به ۵۰ هزار و ۳۹۹ نفر افزایش یافت.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی‌ان‌ان، سویلو گفت: تعداد کشته‌شدگان ۵۰ هزار و ۳۹۹ نفر است. شناسایی اجساد ادامه دارد. تعداد (تلفات) ممکن است همچنان به‌روزرسانی شود.

 

ششم فوریه (۱۷ بهمن) دو زمین‌لرزه به قدرت ۷.۷ و ۷.۶ در فاصله نُه ساعته مناطق جنوب شرقی ترکیه را لرزاند و هزاران خانه را ویران کرد. این زمین‌لرزه‌ها و صدها پس‌لرزه آن در ۱۱ استان ترکیه و کشورهای همسایه بویژه سوریه احساس شد.

 

در حالی که رجب طیب اردوغان در آستانه انتخابات وعده بازسازی کامل مناطق زلزله‌زده این کشور را داده، رسانه‌های مختلف به شدت از اقدامات دولت ترکیه بعد از زلزله انتقاد می‌کنند.

 

طبق گزارش‌ها، در اولین روزهای وقوع زلزله، تیم‌های جستجو و نجات نتوانستند به شهرهای زلزله‌زده برسند و وزارت بهداشت نیز در پاسخگویی به شهروندان آسیب‌دیده کوتاهی کرد.

 

چندی پیش «خبرگزاری فرانسه» گزارش داد زلزله اخیر در جنوب ترکیه مشکلات اقتصادی این کشور را تشدید کرده و بر نگرانی‌های رئیس‌جمهور ترکیه در آستانه انتخابات سراسری افزوده است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده